תוך כדי דיבור כתב:ראה כאן:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%96%D7%90%D7%91_%D7%95%D7%95%D7%9C%D7%A3_%D7%94%D7%9C%D7%95%D7%99_%D7%98%D7%99%D7%A8%D7%A0%D7%95%D7%90%D7%A8#.D7.9E.D7.A7.D7.95.D7.A8_.D7.94.D7.A9.D7.9D_.D7.98.D7.99.D7.A8.D7.A0.D7.95.D7.90.D7.A8
דברים שנכתבו על ידי אחד "רב פעלים", קרוב משפחתך החדש כמסתבר... (בכל אופן, כפי שתראה בעצמך, הבסיס לקישור טירנואר>טירנא לוט בערפל)
רב פעלים כתב:קצת הבנת הנקרא: לא כתוב שהבסיס לקישור לוט בערפל, אלא שזהותה של העיר טירנא לוטה בערפל. אך היותם של בני משפחת טירנואר/טירנוער/טירנויער המורחבת מאוד, צאצאים של מרן הגאון רבי יצחק אייזיק מטירנא זצוק"ל זיע"א, זוהי עובדה ודאית.
תוך כדי דיבור כתב:רב פעלים כתב:קצת הבנת הנקרא: לא כתוב שהבסיס לקישור לוט בערפל, אלא שזהותה של העיר טירנא לוטה בערפל. אך היותם של בני משפחת טירנואר/טירנוער/טירנויער המורחבת מאוד, צאצאים של מרן הגאון רבי יצחק אייזיק מטירנא זצוק"ל זיע"א, זוהי עובדה ודאית.
אט לך, במיוחד אגב הבנת הנקרא. על "עובדה ודאית" זו גופא התכוונתי באומרי שהבסיס לה לוט בערפל. אלא אם אתה סבור שהיות שהספקת להכניס זאת לויקיפדיה עלינו לקבל זאת כתורה מסיני.
נו, הבה נשמע, מה יש בידך בעניין? אתפלא אם מדובר ביותר מאשר מסורת משפחתית בקרב טירנוארים למיניהם, שהעקבות שבידם, מכובדים ככל שיהיו, מגיעים לכל היותר לאי שם במאה ה-19. הרי על צאצאי ר' אייזיק טירנא בדורות שאחריו לא ידוע דבר וחצי דבר, ופתאום מאות שנים אחר כך "מקובל" ו"ידוע" בפי משפחות כאלה ואחרות שהן צאצאות שלו דווקא, ולא של טירנא אחרים או ישירות על שם עיר כזו או אחרת והלאה והלאה. אבל באמת שאיני בקיא בעניין, אולי תפתיע אותי עם איזו מגילת יוחסין...?
אברהם כתב:נכון, הספר המדובר נכתב באידיש על תולדות משפחת טירנויאר, והוא אכן נכתב ע"י קרוביה של סבתי תחי' חסידי סאטמר מחו"ל, (סבתי, אגב, מתגאה לספר שבילדותה בסאטמר היתה משתתפת בקצירת החיטים -או בהכנה אחרת- עבור מצותיו של ר' יואליש בהיותה ממשפחת טירוניאר המיוחסת...) ובראש הספר מופיע היחוס לר' אייזיק מטירנא.
אלא שהשאלה היא מה מקור דבריהם, וממתי התחילו להתייחס אחריו.
רב פעלים כתב:אברהם כתב:נכון, הספר המדובר נכתב באידיש על תולדות משפחת טירנויאר, והוא אכן נכתב ע"י קרוביה של סבתי תחי' חסידי סאטמר מחו"ל, (סבתי, אגב, מתגאה לספר שבילדותה בסאטמר היתה משתתפת בקצירת החיטים -או בהכנה אחרת- עבור מצותיו של ר' יואליש בהיותה ממשפחת טירוניאר המיוחסת...) ובראש הספר מופיע היחוס לר' אייזיק מטירנא.
אלא שהשאלה היא מה מקור דבריהם, וממתי התחילו להתייחס אחריו.
מה שם הספר והיכן ניתן למצאו. והאם הוא נמצא בכלל ברשת.
לא הכרתי את הכתיב טירנויאר אלא: טירנואר/טירנוער/טירנויער. הנפוץ ביותר הוא טירנויער (356 תוצאות סופיות בגוגל), אחריו טירנואר (226), טירנוער (45) וטירנויאר הוא הכי פחות נפוץ (14).
אגב, שים לב שכתבת בכותרת "טורנא" במקום "טירנא".
בראנסוויל כתב:מיללער, כונתך לספר זה:
http://www.zbermanbooks.com/Page.asp?ID ... oryID=7594
אברהם כתב:נכון, הספר המדובר נכתב באידיש על תולדות משפחת טירנויאר, והוא אכן נכתב ע"י קרוביה של סבתי תחי' חסידי סאטמר מחו"ל, (סבתי, אגב, מתגאה לספר שבילדותה בסאטמר היתה משתתפת בקצירת החיטים -או בהכנה אחרת- עבור מצותיו של ר' יואליש בהיותה ממשפחת טירוניאר המיוחסת...) ובראש הספר מופיע היחוס לר' אייזיק מטירנא.
אלא שהשאלה היא מה מקור דבריהם, וממתי התחילו להתייחס אחריו.
אבן זועקת כתב:עד כמה המשפחה הזו מסועפת? מאן דהוא יכול להעלות את סדר היחס וענפיו?
בקישור הבא ישנם בהודעות 9, 11 ו-12 חתימות של רבנים מבני משפחת טירנויער ואחד מהם הוא בעצם חותם של רבי זאב וולף כשהיה רבה של לספז: http://www.ivelt.com/forum/viewtopic.ph ... start=1775שוחר ספרים כתב:יש לי ספר עם חותם של אלטר יעקב הלוי טירנויער שו''ב ומו''ץ סטרימבע
אביו של ר' שמואל נפטר בתרנ"ו אחיו נולד בת"ר והוא נפטר בתשנ"ד? יש כאן איזו טעות. אולי ר' יעקב הראשון נפטר בתרנ"ו ולא רמ"י אבל עדיין ההפרש בין האחים תמוה.קדוש ה' כתב:בנו היא ר' יעקב שבנו ר' מרדכי יהודה היה חסיד של ר' יחזקאל הלברשטאם משינובה זצוק"ל ונפטר בכ"ו בטבת תרנ"ו ורעייתו הייתה מרת רבקה.
ילדי ר' מרדכי יהודה הם: ר' שמואל שהיה בעל קול נעים ונפטר בשיבה טובה בתשנ"ד; ר' יעקב (ת"ר-כ"ח באדר תרס"ז) - תלמיד ר' אברהם יהודה שוורץ (ה"קול אריה") ממאד. היה מקורב ל"ייטב לב" מסיגט ולבנו ה'קדושת יו"ט' ולנכדו הרבי מסטמר ולר' יוסף מקאסאני, זצוק"ל. גדול בתורה וביראה.
אבן זועקת כתב:קדוש ה', ייש"כ. יש מי שיכול להוסיף?אביו של ר' שמואל נפטר בתרנ"ו אחיו נולד בת"ר והוא נפטר בתשנ"ד? יש כאן איזו טעות. אולי ר' יעקב הראשון נפטר בתרנ"ו ולא רמ"י אבל עדיין ההפרש בין האחים תמוה.קדוש ה' כתב:בנו היא ר' יעקב שבנו ר' מרדכי יהודה היה חסיד של ר' יחזקאל הלברשטאם משינובה זצוק"ל ונפטר בכ"ו בטבת תרנ"ו ורעייתו הייתה מרת רבקה.
ילדי ר' מרדכי יהודה הם: ר' שמואל שהיה בעל קול נעים ונפטר בשיבה טובה בתשנ"ד; ר' יעקב (ת"ר-כ"ח באדר תרס"ז) - תלמיד ר' אברהם יהודה שוורץ (ה"קול אריה") ממאד. היה מקורב ל"ייטב לב" מסיגט ולבנו ה'קדושת יו"ט' ולנכדו הרבי מסטמר ולר' יוסף מקאסאני, זצוק"ל. גדול בתורה וביראה.
אבן זועקת כתב:קדוש ה', ייש"כ. יש מי שיכול להוסיף?אביו של ר' שמואל נפטר בתרנ"ו אחיו נולד בת"ר והוא נפטר בתשנ"ד? יש כאן איזו טעות. אולי ר' יעקב הראשון נפטר בתרנ"ו ולא רמ"י אבל עדיין ההפרש בין האחים תמוה.קדוש ה' כתב:בנו היא ר' יעקב שבנו ר' מרדכי יהודה היה חסיד של ר' יחזקאל הלברשטאם משינובה זצוק"ל ונפטר בכ"ו בטבת תרנ"ו ורעייתו הייתה מרת רבקה.
ילדי ר' מרדכי יהודה הם: ר' שמואל שהיה בעל קול נעים ונפטר בשיבה טובה בתשנ"ד; ר' יעקב (ת"ר-כ"ח באדר תרס"ז) - תלמיד ר' אברהם יהודה שוורץ (ה"קול אריה") ממאד. היה מקורב ל"ייטב לב" מסיגט ולבנו ה'קדושת יו"ט' ולנכדו הרבי מסטמר ולר' יוסף מקאסאני, זצוק"ל. גדול בתורה וביראה.
קדוש ה' כתב:ר' יעקב (ת"ר-כ"ח באדר תרס"ז) - תלמיד ר' אברהם יהודה שוורץ (ה"קול אריה") ממאד. היה מקורב ל"ייטב לב" מסיגט ולבנו ה'קדושת יו"ט' ולנכדו הרבי מסטמר ולר' יוסף מקאסאני, זצוק"ל. גדול בתורה וביראה.
ילדי ר' יעקב השני: ר' זאב וולף (תרל"ט-כ"ז באדר ב' תשי"ט) וכו'
קדוש ה' כתב:
ילדי ר' יעקב השני: ר' זאב וולף (תרל"ט-כ"ז באדר ב' תשי"ט) - תלמיד מובהק לר' יהודה גרינוולד מסטמר, ולמד גם אצל ר' משה גרינוולד מחוסט ("ערוגת הבשם"). היה דיין ורב ברומניה ובהם דיין בשימלוי שבטרנסילבניה (כשהייתה בהונגריה), ורב בשאמקוט בגליל סטמר שבטרנסילבניה, בלספז שבמולדובה, בפלטיצ'אן וסוצ'אבה (שאָץ=שוֹץ) שבמחוז סוצ'אבה בבוקובינה, ולאחר עלייתו לארץ היה רב ביה"כ "שארית הפליטה" בצפת. היה גדול בנגלה ובנסתר ובעל כוח הסברה נפלא גם לדברים הקשים ביותר והיה דרשן מחונן, וכן פנו אליו לעצות בעניינים שונים. הסתופפף בצלם של ר' יששכר דב רוקח מבלז, ר' ישראל צבי רוטנברג מקאסאני ור' ישראל הגר מויז'ניץ שחיבבוהו מאוד, וזכה לשבחים רבים מגדולי הדור בהסכמות לספרו 'ט"ל אורות' של מרנן הגאונים זצוק"ל: הרב מרדכי יהודה לייב וינקלר, הרב חיים מרדכי רולר, הרב שלמה זלמן אהרנרייך, הרב שאול ברוֹך והרב שמואל אנגיל. חיבר 'ט"ל אורות' על מלאכות שבת שהודפס בשתי מהדורות וחיבורים נוספים שנותרו בכתב-יד: "טל תורה" עה"ת, שו"ת "אגדת אזוב" וחידושים על הש"ס והרמב"ם. נשא את הנצ'ה בת ר' משה חיים דייטש מהמנה. בניו חיים אלתר יעקב וצבי נרצחו בשואה ובנותיו רבקה ופראדיל נפטרו בתקופה זו. שרדו הרב יוסף שהיה רב ושוחט בשוץ, וליבה שנישאה לר' יחיאל אהרן מנדבורנה-באניה/צפת. מהם נולדו ר' משה-מאיר מנדבורנה-ירושלים (בתחילה היה בצפת), ר' חיים אלטר דוד מנדבורנה-חיפה (וגם רבם של חסידי צאנז בחיפה), ר' מרדכי יצחק מקאלוש בהר-נוף, ר' יששכר דוב בר פנחס מנדבורנה-צפת (לאחר שר' משה-מאיר עבר לירושלים), ר' ישראל יעקב צבי ואשת הרב ישראל שנבלג;
ר' יצחק - מתלמידי ר' יהודה גרינוולד מסטמר ור' משה גרינוולד מחוסט ("ערוגת הבשם") שהסתופף אצל צדיקי הדור כמו האדמו"רים מבלז, צאנז, ראצפרט, סטרופקוב, קולשיץ, קאסאני, קרסטיר וסטמר, והיה בעל משפחה מרובת ילדים;
ר' חיים;
ר' יוסף - היה מנהל חשבונות אצל סוחר ביצים והוסמך לרבנות. נשא לאישה את רייזל בת ר' גרשון אלפנט. נספו בשבועות תש"ד בבירקנאו עם חמישה בנים מאחד-עשר ילדיהם; לאה - אשת ר' חיים יצחק מאליק; מרת פייגה - אשת ר' מאיר חיים שטרן; מרת מרים - אשת ר' נפתלי הרץ שער מדז'יבוי; מרת רחל; מרת שרה-רבקה.
ילדי ר' יוסף: ברוך, יעקב, פריצי, אברהם, אשר, נתן-אלי, משה-מנחם, שרה, גרשון, מרים, חיים. אברהם, אשר, נתן-אלי, גרשון וחיים נספו עם הוריהם. במשך 12 שנים האחאים הנותרים חשבו שגם ברוך נספה אך 12 שנים לאחר סיום המלחמה התברר שהוא חי ונפגשו עמו לאחר למעלה מ-30 שנים בתשל"ז בחתונת גרשון פסטרנק, מילדי יעקב ומרים (לבית טירנואר - בת של ר' יוסף הי"ד שהיה מבני ר' יעקב ואח לר' זאב וולף).
בברכה המשולשת כתב:סליחה על הבורות, אבל מאין לנו שהיו מנהגים יחודיים להונגריה, להבדיל מאוסטריה, בדורו של רבינו יצחק מטירנא?
מן הסתם כתב:גארנישט קיין בורות, לא היה ולא נברא. לפי ידיעתי איז די מנהגי ר’ אייזיק טירנאו אקוראט די זעלבע ווי די יהודי עסטרייך ואונגארן.
קליינליכע זאכן קומען כמובן צו און טוישן זיך במשך די יארן אבער סאיז היינו הך.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 288 אורחים