כהן כתב:כונתו לבעל פירוש שם טוב על המו"נ
איש רגיל כתב:כהן כתב:כונתו לבעל פירוש שם טוב על המו"נ
אם כו צריך לתקן את הכותרת כדי לא להוציא לעז על הנצי"ב.
החזן כתב:איש רגיל כתב:כהן כתב:כונתו לבעל פירוש שם טוב על המו"נ
אם כו צריך לתקן את הכותרת כדי לא להוציא לעז על הנצי"ב.
אדרבה, צריך לתקן הכותרת כדי שלא להוציא לעז על הבעש"ט שכתב פירוש למו"נ.
איש רגיל כתב:מה פסול מצא כבודו בלכתוב פירוש על מורה נבוכים?
החזן כתב:איש רגיל כתב:מה פסול מצא כבודו בלכתוב פירוש על מורה נבוכים?
מה פסול מצא מר בלכתוב בלשון חריף מאוד על הבעש"ט יתר על בעל פירוש שם טוב?
ישבב הסופר כתב:ויש גם את רש"ט אבן פלקירא, שרבים וטובים החליפוהו בתוך שאר השמטובים, עד שנתברר שלא הרי זה כהרי זה.
ובאמת רש"ט הוא איש ישר ונאמן בפירושו וראוי לסמוך עליו יותר מכ"ד מפרשים שראיתי על ספר המורה.
יש"ר מקנדיאה, נובלות חכמה, (בסיליאה שצ"א, קיא עמ' ב).
אביאסף כתב:רש"ט בן ש"ט הוא אחד ממפרשי המו"נ השמרנים ביותר וכמה מגדולי ישראל העריכו מאוד את פירושו.
א מבקש כתב:בעברי בין בתרי ספרו של הנצי"ב 'העמק שאלה' ראיתי בהקדמתו שמכונה בשם קדמת העמק [עמ' 24 בהוצאת מוסד הרב קוק, והוא תוספת מכתב ידו, נכנס בין שני סימני ידיים] שכותב בשם הבעל שם טוב איזה 'מציאה' שמצא במורה נבוכים, וכתב שהבעש"ט חמד לצון מכל דבר שבקדושה, רח"ל.
האם ידוע מה מקור ה'מציאה' של הבעש"ט, והאם יש מקורות נוספות להתנגדותו העזה [כנראה מדבריו] של הנצי"ב בחיבוריו?
א מבקש כתב:בעברי בין בתרי ספרו של הנצי"ב 'העמק שאלה' ראיתי בהקדמתו שמכונה בשם קדמת העמק [עמ' 24 בהוצאת מוסד הרב קוק, והוא תוספת מכתב ידו, נכנס בין שני סימני ידיים] שכותב בשם הבעל שם טוב איזה 'מציאה' שמצא במורה נבוכים, וכתב שהבעש"ט חמד לצון מכל דבר שבקדושה, רח"ל.
האם ידוע מה מקור ה'מציאה' של הבעש"ט, והאם יש מקורות נוספות להתנגדותו העזה [כנראה מדבריו] של הנצי"ב בחיבוריו?
סעדיה כתב:א מבקש כתב:בעברי בין בתרי ספרו של הנצי"ב 'העמק שאלה' ראיתי בהקדמתו שמכונה בשם קדמת העמק [עמ' 24 בהוצאת מוסד הרב קוק, והוא תוספת מכתב ידו, נכנס בין שני סימני ידיים] שכותב בשם הבעל שם טוב איזה 'מציאה' שמצא במורה נבוכים, וכתב שהבעש"ט חמד לצון מכל דבר שבקדושה, רח"ל.
האם ידוע מה מקור ה'מציאה' של הבעש"ט, והאם יש מקורות נוספות להתנגדותו העזה [כנראה מדבריו] של הנצי"ב בחיבוריו?
המכוון הוא לפירוש 'שם טוב' על המורה נבוכים ח"ב פ"ח.
נחמת ארי כתב:בעיקר שאלת יחסו של הנצי"ב לחסידות, הדבר גלוי בשו"ת משיב דבר חלק ג' סי' י' (עמ' 186 מעמודי האוצר), "ששניהם לשם שמיים נתכוונו" ע"ש.
מעודי נסתפקתי האם הדבר מייצג את יחסם של הדור השלישי-רביעי לגר"א לחסידות?
עמקן כתב:]
זה מייצג גם שיטת הרב חיים מוואלאזין שהיה תלמד הגר"א ממש, ומסתמא גם את רבו הגר"א.
הים הגדול כתב:עמקן כתב:]
זה מייצג גם שיטת הרב חיים מוואלאזין שהיה תלמד הגר"א ממש, ומסתמא גם את רבו הגר"א.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 420 אורחים