מתעמק כתב:החיד"א... היותו נכד הסמ"ע... המקור היחיד הוא בספר מעגל טוב השלם עמוד 27. ושם מפי דודה זקינה...
מה בדיוק הלשון שכתוב שם? אולי תצטט בבקשה?
(הספר שציין מתעמק אינו בהישג ידי, ובמעגל טוב המצוי לא מצאתיו).
מתעמק כתב:החיד"א... היותו נכד הסמ"ע... המקור היחיד הוא בספר מעגל טוב השלם עמוד 27. ושם מפי דודה זקינה...
נכד החידא כתב:אני דווקא כן רוצה להכנס לוויכוח.
מה שאיש ספר עושה כאן, הינה "דמגוגיה" במיטבה, והחזרת חומר לעוס כאילו לא דנו בזה מכבר והוכחה טעותו.
ואלו דבריו של איש ספר:א. רישום שרושם ריז"א על כת"י שקנה <מיורשי> הרב חיד"א
והרי איש ספר עצמו כבר הראה לנו את הצילום של חתימה זו והתברר מעל לכל ספק שהמילה מיורשי אינה כתובה כלל, והינה מהרהורי לבו של איש ספר
ואין לדעת מה היה כתוב שם.ב. הסכמה שנתנו חכמי ירושלים לריז"א, והערתי שאינם מזכירים את עובדת היותו נכד החיד"א. מה שמלמד שבזמן ההוא דבר זה לא היה ידוע.
לא ידעתי שחכמי ירושלים היו כותבים מגילות יוחסין לכל מי שנתנו לו מכתב. לפי דברי איש ספר יש לפקפק ביחוסו של החיד''א לבעל ה"חסד לאברהם", לאחר שמצאנו בכתבי שליחות רבים שהרבנים החותמים עליהם אינם מציינים את עובדת היותו נכד לחסד לאברהםג. פתק שרשם ריז"א בכת"י ובו רישום על מפרשי הירושלמי, בו נזכר החיד"א בלא שום תואר קרובה.
"ללמוד" מסביר ל"איש ספר" שהפתק המדובר אינו דברי ר' יהודה זרחיה אזולאי, ואינם אלא העתקה כפי שניתן לראות שם מפורשות, ומוזר הדבר "שאיש ספר" מתעקש ועונה: "דבריך אינם מובנים"...!?
מכל מה שקראתי מראשית האשכול ועד כאן כולל קריאה כפולה ומשולשת מרישא לסיפא של מאמרו של וועקנין שפורסם בקובץ עץ חיים, מכל הנ''ל אנו רואים בבירור שאין שום הוכחה שהריז''א אינו נכד החיד''א!!!
א. לא מדובר בהרהורי לבי, אלא בעדות מפורשת של ר' מאיר להעמן, שכך היה כתוב לפניו. בבישמקד/נכד החיד"א העיד עדות שקר שלפניו המסמך ואין בו שום סימני מחיקה.
ב. כשאר נזקקים כבר ליחוס של אדם, ומה שעולה בחכה הוא משהו אמורפי ועמום ולא מזכירים את עובדת היותו בן בתו של החיד"א זה כבר אומר הכל.
ג. "ללמוד" מסביר מה שהוא רוצה, "ונכד החיד"א" יכול לטעון שהוא רואה שם "מפורשות" אבל אני שראיתי את המסמך עצמו לא מבין מאיפה התובנה הזו שמדובר בהעתקה?
ד. לגבי חובת ההוכחה על מי, היטב אשר דיבר ציבור.
ציבור כתב:אפנה אותך לעיין באשכול הבלתי-נשכח על דמות דיוקנו של רבי שלמה תמצית, שגם שם היה לנו מסורות משפחתיות בריאות ושמנות
נכד החידא כתב:איש ספר כתבא. לא מדובר בהרהורי לבי, אלא בעדות מפורשת של ר' מאיר להעמן, שכך היה כתוב לפניו. בבישמקד/נכד החיד"א העיד עדות שקר שלפניו המסמך ואין בו שום סימני מחיקה.
א. אז לא מדובר ב"הרהורי לבו" של "איש ספר", אלא ב"השערתו" של הרב מאיר להמן. נצחתני !!!.
אפיקו-מנא כתב:ציבור כתב:אאפנה אותך לעיין באשכול הבלתי-נשכח על דמות דיוקנו של רבי שלמה תמצית, שגם שם היה לנו מסורות משפחתיות בריאות ושמנות
"לינק" בבקשה!
ציבור כתב:נכד החידא כתב:איש ספר כתבא. לא מדובר בהרהורי לבי, אלא בעדות מפורשת של ר' מאיר להעמן, שכך היה כתוב לפניו. בבישמקד/נכד החיד"א העיד עדות שקר שלפניו המסמך ואין בו שום סימני מחיקה.
א. אז לא מדובר ב"הרהורי לבו" של "איש ספר", אלא ב"השערתו" של הרב מאיר להמן. נצחתני !!!.
לא מדובר ב'השערה' כי אם בקריאה ברורה!
להפסיק לבלבל בראש -מתכונים של קוגל ירושלמי
נכד החידא כתב:ג. על מנת למנוע מהקוראים ליפול לזרועות הדמגוגיה של "איש ספר", אנו נאלצים לגלות את מה ש"איש ספר" מעלים משום מה עד כה. לידיעתכם: הקטע האמור לעיל שבו מזכיר הריז''א את החיד''א, מקורו, בדפי "פתיחת הראשון לציון לירושלמי".
נכד החידא כתב:"קריאה ברורה?" זאת נידע רק לו היה כתוב זאת בכתב היד. לדאבונך, אין מילה כזו כתובה בכתב היד. והיה כי יטען המתעקש שמילה זו כתובה היתה לפני הר''מ ליהמן ולאחר שגמר להעתיק את המילה התאדתה לפתע המילה... על זה כבר אמרנו :"חובת ההוכחה עליך..."!
(ציבור, תזדרז להגיב כהרגלך, משום שהעסק כאן על סף התפוצצות, ותיכף נובטח ע''י "איש ספר" שהוא לא יגיב יותר... ומקסימום נזכה ממנו לתגובה אחת "טרם אממש את איומי לחדול"... אם לא שמנהלי האתר יקדימו את שניכם וינעלו...).
נכד החידא כתב:[ומשם כך תפסיק לבלבל בראש בכל שאר דבריך שאין בהם שום טיעון עניני, מלבד גיבובי השתלחויות זולות שאינם ראויים לתגובה ולהתייחסות. ועליך ועל שכמותך אנו מתפללים בכל יום ותצילנו מעזי פנים ומעזות פנים...
[/size]
לאחר שעקבתי מעט אחר המשא ומתן המייגע באשכול זה, הלכתי וביררתי את טיב המסורת המשפחתית. אז ככה. דבר אחד ברור. המסורת המשפחתית החלה אצל בנו של ר' יהודה זרחיה עצמו, ולא אצל יערי או כל גוף חוץ משפחתי אחר.
ועכשיו:
ראשית. ר' חיים יוסף דוד ב"ר יצחק זרחיה אזולאי מסר לילדיו שהוא נכדו של החיד"א, וכאשר שמעתי זאת בעצמי מיהודי בן ימינו שיחי' ששמע זאת בעצמו מבתו מ' גענשא ע"ה.
שנית. דבר נוסף שמעתי מפי בנו של כ"ק אדמו"ר מרחמיסטריווקא ארה"ב, שבבחרותו חקר אביו את זקני המשפחה, וכבר אז הוא קיבל מהם בבירור שהיחוס הוא דרך בת ולא ישיר בן אחר בן.
שלישית. אמת ויציב ונכון הדבר שאין כל רמז ואין כל זכר בכתבי הריז"א ואודותיו, על קיומו של כל סוג קשר של צאצא לחיד"א, הן ישיר או והן לא ישיר. אולם, בד בבד, כל הדיונים כאן הם בגדר פרשנויות נוטות בלבד, שכל אחד מפרש את כל הנקודות שהעלו כאן כפי נטיית לבו, וכמובן שמי שרוצה יכול למצוא בהם גם "הוכחות מוחצות וברורות שאין להשיב עליהם" שאין הוא נכד.
ורביעית. לצערינו, אחד הנכדים נפל בפח הטעות של יערי שהוא דימה ושיער שהוא היה בן אחר בן, והוא חוזר ומדפיס את היחוס המדומה הזה בפירוש ה"חסד לאברהם" על אבות, וזה מה שהוציא את קצפו של כותב המאמר ב"עץ חיים", ועל כך הוא חוזר שם במאמר שוב ושוב שזה לא נכון, ועם זה הוא גם מסיים שם את המאמר במסקנא חוצצת שהריז"א לא היה בן אחר בן של החיד"א, בה בשעה שעל זה לא היה בכלל מסורת במשפחה, וכולם ידעו במשפחה שהוא לא בן אחר בן רק צאצא דרך בת.
אפיקו-מנא כתב:מוזה מה שהוציא את קצפו של כותב המאמר ב"עץ חיים", ועל כך הוא חוזר שם במאמר שוב ושוב שזה לא נכון, ועם זה הוא מסיים את המאמר במסקנא חוצצת שהריז"א לא היה בן אחר בן של החיד"א, בה בשעה שלא על זה היה הדיון.
איש_ספר כתב:כמה אפשר לשקר רבש"ע?
איש_ספר כתב:אפיקו-מנא כתב:מוזה מה שהוציא את קצפו של כותב המאמר ב"עץ חיים", ועל כך הוא חוזר שם במאמר שוב ושוב שזה לא נכון, ועם זה הוא מסיים את המאמר במסקנא חוצצת שהריז"א לא היה בן אחר בן של החיד"א, בה בשעה שלא על זה היה הדיון.
המאמר נמצא כאן על סיומו וכך הוא מסתיים: 'ואינו מזכיר בשום מקום שהוא מצאתי הרב החיד"א ועל פי כל ההוכחות הנ"ל מתברר שלא היה נכד החיד"א'.
המאמר כולל הוכחות הסותרות את עובדת היותו מצאצאי החיד"א ולא רק את הטעות הכפולה של בן אחר בן, כמו למשל שהוא מתואר מגזע חכמי קשטליא ולא נכד הרב חיד"א, כמו העדות של להעמן שקרא בכתב היד, קניתי מיורשי הרב חיד"א, כמו שהוא מזכיר את החיד"א בלא תואר קורבה.
העדות של פלוני ששמע מפלונית ששמע מאבא שלה (שכבר בגיל שנתיים עבר לגור אצל משפחת אמו המנוחה האשכנזיה....) היא כמו שכבר נאמר, חסרת ערך. כמו הרבה מסורות משפחתיות שאין להם על מה שיסמוכו.
שלישית. אמת ויציב ונכון הדבר שאין כל רמז ואין כל זכר בכתבי הריז"א ואודותיו, על קיומו של כל סוג קשר של צאצא לחיד"א, הן ישיר או והן לא ישיר. אולם, בד בבד, כל הדיונים כאן הם בגדר פרשנויות נוטות בלבד, שכל אחד מפרש את כל הנקודות שהעלו כאן כפי נטיית לבו, וכמובן שמי שרוצה יכול למצוא בהם גם "הוכחות מוחצות וברורות שאין להשיב עליהם" שאין הוא נכד.
ורביעית. לצערינו, אחד הנכדים נפל בפח הטעות של יערי שהוא דימה ושיער שהוא היה בן אחר בן, והוא חוזר ומדפיס את היחוס המדומה הזה בפירוש ה"חסד לאברהם" על אבות, וזה מה שהוציא את קצפו של כותב המאמר ב"עץ חיים", ועל כך הוא חוזר שם במאמר שוב ושוב שזה לא נכון, ועם זה הוא גם מסיים שם את המאמר במסקנא חוצצת שהריז"א לא היה בן אחר בן של החיד"א, בה בשעה שעל זה לא היה בכלל מסורת במשפחה, וכולם ידעו במשפחה שהוא לא בן אחר בן רק צאצא דרך בת.
איש_ספר כתב:העדות של פלוני ששמע מפלונית ששמע מאבא שלה (שכבר בגיל שנתיים עבר לגור אצל משפחת אמו המנוחה האשכנזיה....)
שלישית. אמת ויציב ונכון הדבר שאין כל רמז ואין כל זכר בכתבי הריז"א ואודותיו, על קיומו של כל סוג קשר של צאצא לחיד"א, הן ישיר או והן לא ישיר. אולם, בד בבד, כל הדיונים כאן הם בגדר פרשנויות נוטות בלבד, שכל אחד מפרש את כל הנקודות שהעלו כאן כפי נטיית לבו, וכמובן שמי שרוצה יכול למצוא בהם גם "הוכחות מוחצות וברורות שאין להשיב עליהם" שאין הוא נכד.
ורביעית. לצערינו, אחד הנכדים נפל בפח הטעות של יערי שהוא דימה ושיער שהוא היה בן אחר בן, והוא חוזר ומדפיס את היחוס המדומה הזה בפירוש ה"חסד לאברהם" על אבות, וזה מה שהוציא את קצפו של כותב המאמר ב"עץ חיים", ועל כך הוא חוזר שם במאמר שוב ושוב שזה לא נכון, ועם זה הוא גם מסיים שם את המאמר במסקנא חוצצת שהריז"א לא היה בן אחר בן של החיד"א, בה בשעה שעל זה לא היה בכלל מסורת במשפחה, וכולם ידעו במשפחה שהוא לא בן אחר בן רק צאצא דרך בת.
איש_ספר כתב:כמה אפשר לשקר רבש"ע? המאמר נמצא כאן על סיומו וכך הוא מסתיים: 'ואינו מזכיר בשום מקום שהוא מצאתי הרב החיד"א ועל פי כל ההוכחות הנ"ל מתברר שלא היה נכד החיד"א'.
אפיקו-מנא כתב:שלישית. אמת ויציב ונכון הדבר שאין כל רמז ואין כל זכר בכתבי הריז"א ואודותיו, על קיומו של כל סוג קשר של צאצא לחיד"א, הן ישיר או והן לא ישיר. אולם, בד בבד, כל הדיונים כאן הם בגדר פרשנויות נוטות בלבד, שכל אחד מפרש את כל הנקודות שהעלו כאן כפי נטיית לבו, וכמובן שמי שרוצה יכול למצוא בהם גם "הוכחות מוחצות וברורות שאין להשיב עליהם" שאין הוא נכד.
ורביעית. לצערינו, אחד הנכדים נפל בפח הטעות של יערי שהוא דימה ושיער שהוא היה בן אחר בן, והוא חוזר ומדפיס את היחוס המדומה הזה בפירוש ה"חסד לאברהם" על אבות, וזה מה שהוציא את קצפו של כותב המאמר ב"עץ חיים", ועל כך הוא חוזר שם במאמר שוב ושוב שזה לא נכון, ועם זה הוא גם מסיים שם את המאמר במסקנא חוצצת שהריז"א לא היה בן אחר בן של החיד"א, בה בשעה שעל זה לא היה בכלל מסורת במשפחה, וכולם ידעו במשפחה שהוא לא בן אחר בן רק צאצא דרך בת.
ע"כ מתוך ההתכתבות.
וע"כ באה ההערה:איש_ספר כתב:כמה אפשר לשקר רבש"ע? המאמר נמצא כאן על סיומו וכך הוא מסתיים: 'ואינו מזכיר בשום מקום שהוא מצאתי הרב החיד"א ועל פי כל ההוכחות הנ"ל מתברר שלא היה נכד החיד"א'.
ועתה ניתי ספר ונחזי, הן את תחילת ההתדיינות של וועקנין, והן את סיומה שקוצץ ממנה בהעתקה הנ"ל תחילתו של הקטע:
נכד החידא כתב:אכן, ה' ירחם, עד כמה ???
עד כמה אפשר לסובב את הקוראים בכחש ???
עד כמה ניתן לשחק בדמגוגיה, ולסבן את מוחם של הבריות ???
!!!
ציבור כתב:נכד החידא כתב:אכן, ה' ירחם, עד כמה ???
עד כמה אפשר לסובב את הקוראים בכחש ???
עד כמה ניתן לשחק בדמגוגיה, ולסבן את מוחם של הבריות ???
!!!
יראה הקהל וישפוט, מי המסובב את הקוראים בכחש? מי המשחק בדמגוגיה? ומי 'המסבן' (מה זה?) את מוחם של הבריות?
למה לא די לכם להיותכם נכדי ריז"א, שאתם מבקשים עליכם עוד...
נכד החידא כתב:"אפיקו מנא", אתה לא יחיד כאן הסובל מתסמונת זו, וכולנו עדים לצורת חשיבה זו, וכל אימת שהדברים אינם עולים בקנה אחד עם דעת הסובלים ומתייסרים מקיומו של ענף אשכנזי בין צאצאי החיד''א, הם מבצעים: קיצוצים, סילופים, זלזולים ודחיות קש, (ולשם דוגמא: "וכי מה הוא בכלל פתיחת הראשון לציון?...). והמבין יבין, והקורא הנבון יסיק... ויתכן אולי שעדיף: והמשכיל בעת ההיא ידום... שהרי בין כה וכה, וגם אם תצדק, בלאו הכי לא יניחו לך כאן להשאר צודק...!
ציבור כתב:בוודאי שמתם לב לכמות הצפיות הגדולה באשכול זה - מה שאומר שאכן הקהל מעוניין לדעת את האמת, ורק את האמת.
ומכאן לעצם העניין:
תחילה יש לנו כאן 'מודה במקצת' - שאכן הוא לא היה בן אחר בן. מה שאומר שגם המזיקים באמונה טפלה זו חלוקים ביניהם. יש כאלה שמנסים בבן אחר בן... לא הולך, עוברים לבת אחר בת... וכנראה עוד ימשיך. ויש כאלה שדבקים בעמדתם, שזה בן אחר בן.
הפיצול הזה במחנה ה'נכדים' כבר אומר די הרבה על הייחוס הזה, ודומני שכל אחד צודק במה שהוא אומר על השני...
חשוב להשים לב אל פרט מרכזי, שמשום מה 'נכד החידא' על כל שום וחניכה דאית ליה מתעלם ממנה: אנחנו דורשים ראיה, או למצער שמץ של ראיה, על היותכם נכדי החיד"א.
וזה לא רק בגלל שלכל השמועות שלכם אין כל ערך, אלא מפני שיש ראיות מפורשות להיפך, ולא ייתכן שמסורות מעורפלות יבואו במקום ראיות ברורות.
ולא ייתכן שמסורות מעורפלות יבואו במקום ראיות ברורות.
נכד החידא כתב:
ושוב השקר חוגג כאן.
תראה לי בבקשה החל מראשון הכותבים בתחילת האשכול ועד לכאן, האם יש אחד בכל האשכול הזה שמתעקש לומר שהריז''א היה בן אחר בן לחיד''א?
על מה אתה מעיד כאן בדיוק ש"מודה במקצת"?
אתה משחק על הציבור כאילו שבעקבות הדברים שלך יש כאן כביכול מישהו שנכנע והודה לדבריך במקצת. זה שקר גס.
ירא הקהל, ויזהר מליפול שוב למלכודת ...
האם יש מישהו שאמר שהריז"א היה בן אחר בן לחיד"א - בוודאי. לא רק אמר אלא גם הדפיס. והיכן? בפרקי אבות עם חסד לאברהם!!! אחד מנכדי ריז"א כך כתב והדפיס!!!
כעת אם כדבריך אף אחד לא מתעקש להחזיק בשקר הגס הזה, הרי שבשפה המדוברת שלנו זה נקרא 'מודה במקצת'...
אני לא משחק על אף אחד. אני בס"ה מראה לך מה כתוב בספר הנ"ל, ומצד שני אתה עצמך טוען שאתם נכדי החיד"א אך מודים שהפרט הזה לא נכון, ובעצם הוא לא בן אחר בן, אז איך אתה רוצה שאגדיר את זה? אצלי זה 'מודה במקצת'. אם אתה רוצה להגדיר את זה אחרת מה טוב
אבל לי מספיק שאתה טוען שאותו צאצא של ריז"א אינו דובר אמת!!!
ויורשה לי ללכת בעקבותיך ולטעון שאף אתה אינך דובר אמת!!!
ואם הוכח שאינו בן אחר בן, הרי שבבקשה תוכיח כי הוא בת אחר בת...ולא ייתכן שמסורות מעורפלות יבואו במקום ראיות ברורות.
אולי תואיל להסביר לי בבקשה מדוע כאשר הרב חיד''א בנו של הריז''א עומד ומוסר לילדיו מסורת ברורה ואומר להם מפורשות: "אנו מצאצאי החיד''א אנחנו", אתה ממשיך ומגדיר אותה "מסורות מעורפלות"? האם אין כאן זריית חול בעיני הציבור? הלזאת "מסורת מעורפלת" תיקרא ???
מכאן והלאה, חובת ההוכחה עליך...
(ועוד משהו. האם יש עוד מי שלא יודע מה זו פתיחת הראשון לציון?...)
אפיקו-מנא כתב:ראשית. ר' חיים יוסף דוד ב"ר יצחק זרחיה אזולאי מסר לילדיו שהוא נכדו של החיד"א, וכאשר שמעתי זאת בעצמי מיהודי בן ימינו שיחי' ששמע זאת בעצמו מבתו מ' גענשא ע"ה.
נכד החידא כתב:אולי תואיל להסביר לי בבקשה מדוע כאשר הרב חיד''א בנו של הריז''א עומד ומוסר לילדיו מסורת ברורה ואומר להם מפורשות: "אנו מצאצאי החיד''א אנחנו", אתה ממשיך ומגדיר אותה "מסורות מעורפלות"?
נכד החידא כתב:ולא ייתכן שמסורות מעורפלות יבואו במקום ראיות ברורות.
אולי תואיל להסביר לי בבקשה מדוע כאשר הרב חיד''א בנו של הריז''א עומד ומוסר לילדיו מסורת ברורה ואומר להם מפורשות: "אנו מצאצאי החיד''א אנחנו", אתה ממשיך ומגדיר אותה "מסורות מעורפלות"? האם אין כאן זריית חול בעיני הציבור? הלזאת "מסורת מעורפלת" תיקרא ???
ציבור כתב:בוודאי שמתם לב לכמות הצפיות הגדולה באשכול זה - מה שאומר שאכן הקהל מעוניין לדעת את האמת, ורק את האמת.
איש_ספר כתב:בשבוע העבר עיינתי בארכיון ריז"א שבבית הספרים הלאומי, לצורך ענין אחר. ראיתי שם את כל האגרות השליחות שנתנו לריז"א חכמי מרוקו ובהם הוא מוכתר חוטר מגזע חכמי מארקש, וכמובן שאיש לא מזכיר את יחוסו הרם כבן בתו של החיד"א. תוך כדי עיון מצאתי שם פתק קטן שבו רשם ריז"א עדויות על פירושי הראשונים לירושלמי. זה פתרונו: 'שהרי הרשב"א כתב בתשו' ח"א סי' תקכ"ג שרבינו יאודה בר יקר פירש הירושלמי והיה פירושו ביד הרשב"ץ וכ"כ הרב חיד"א בשה"ג מערכת יו"ד אות ז' והרב המאירי בפתיחתו...' לא זקני ולא כלום
ללמוד כתב:כנראה שאיש ספר לא למד את החומר כדבעי , משום שהדף הזה אשר נידון כאן נמצא בין החומר שריז''א הכין להדפסת פי' הר''ש סיריליאו על הירושלמי ובו הסכמות והקדמות אשר נתנו לו גדולים ורבנים על הפי' הנ''ל ע''מ להדפיסו והריז''א העתיק את דבריהם בכתב ידו בהכנה לדפוס, וממילא ברור למה הוא לא כתב זקיני שהרי הכותב אינו ריז''א אלא גדול אחר שהריז''א מעתיקו וההוא אינו נכד.
איש_ספר כתב:לא הבנתי על מה אתה מדבר.
נכד החידא כתב:"ללמוד" מסביר ל"איש ספר" שהפתק המדובר אינו דברי ר' יהודה זרחיה אזולאי, ואינם אלא העתקה כפי שניתן לראות שם מפורשות, ומוזר הדבר "שאיש ספר" מתעקש ועונה: "דבריך אינם מובנים"...!?
איש_ספר כתב:"ללמוד" מסביר מה שהוא רוצה, "ונכד החיד"א" יכול לטעון שהוא רואה שם "מפורשות" אבל אני שראיתי את המסמך עצמו לא מבין מאיפה התובנה הזו שמדובר בהעתקה?
נכד החידא כתב:על מנת למנוע מהקוראים ליפול לזרועות הדמגוגיה של "איש ספר", אנו נאלצים לגלות את מה ש"איש ספר" מעלים משום מה עד כה. לידיעתכם: הקטע האמור לעיל שבו מזכיר הריז''א את החיד''א, מקורו, בדפי "פתיחת הראשון לציון לירושלמי.
איש_ספר כתב:הואל נא לבאר להדיוט כמוני אך דבר פעוט וקטון: מהו פתיחת הראשון לציון לירושלמי?
ציבור כתב:אנחנו מחכים לדעת מה זה הפתיחת ראשון לציון...
נכד החידא כתב:כולנו עדים לצורת חשיבה זו, וכל אימת שהדברים אינם עולים בקנה אחד עם דעת הסובלים ומתייסרים מקיומו של ענף אשכנזי בין צאצאי החיד''א, הם מבצעים: קיצוצים, סילופים, זלזולים ודחיות קש, (ולשם דוגמא: "וכי מה הוא בכלל פתיחת הראשון לציון?...). והמבין יבין,
ציבור כתב:אנחנו באמת לא מבינים את שיחך ואת שיגך כמעט בכל מילה שאתה כותב.
למשל: מה זה פתיחת הראשון לציון - זה נראה מדרש פליאה... אל תתבכיין אלא תסביר...
נכד החידא כתב: האם יש עוד מי שלא יודע מה זו פתיחת הראשון לציון?...
ציבור כתב:מי שיודע מה זה פתיחת הראשון לציון - שיואיל להסביר
שמח כתב:עדיין לא נברתי כאן בפרטי הייחוס הלזה.
תחת ידי מצוי ספר בשם "חברון שלנו" שהוציאה לאור עו"ד אביבה נאמן מת"א. ובו פרטים רבים על המשפחה הזו והייחוס לחיד"א ולר' ישראל יפה תלמיד בעל התניא.
האם קהלא קדישא הדין משתתפי הפורום כבר יודעים מהספר והחומר שבתוכו?
ודרך אגב, באופן כללי הספר הוא ליקוט עצום של חומר רב ערך, אולם הפרשנות שהמחברת החילונית נותנת לדברים, ובעיקר כיצד היא מנתחת אותם ואורגת אילני ייחוס שונים - אינה אמינה כלל וכלל.
איש_ספר כתב:כבר עבר שבוע "ונכדי החיד"א" מדירים רגלם מהאשכול אחרי שנחשף קלונם בענין "פתיחת הראשון לציון לירושלמי".
---
ואחר שיחוס הנכדים הוברר שאין על מה על שיסמוך, ועתה כנראה הם מתארגנים לשרטט אותו מחדש.... וכדי שלא יחשוב הקורא מעתה שח"ו כלה שבטא כדאי לרשום כאן את יחוסם של הנכדים האמתיים, האחים כהן בעלי אור ודרך ושיח ישראל.
ג"ע החיד"א
חתנו רבי אברהם (ברבי דוד פארדו) לוקח בתו מרת שמחה.
בנו רבי דוד רפאל פארדו חתן ר"י אבועלפיא וגיסו של הרב חנ"א ששימש כראש"ל
בנו רבי משה פארדו בעל הוראה דבית דין ועוד ספרים ואב"ד אלכסנדריה
בנו ר' יצחק פארדו ואשתו רחל למשפחת טוביאנה
בנו ר' מרדכי פארדו ואשתו ויקטוריה לבית ווהבה
חתנו ר' ראובן כהן לוקח בתו מרת אלגרה שמחה
בנם מרדכי וישראל למשפחת כהן שיחיו
דב בער כתב:כפי ששמעתי זה כבר הודפס בהזמנה לחתונת הרה"ק רבי יוחנן מרחמסטריווקא זצ"ל שנשא את בת הרב ויללהלם חתן הרב שיין חתן חיד"א בן הריז"א, ושם נדפס שהיא נכדת החיד"א, כן שמעתי מזקני המשפחה.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: תולדות ו־ 531 אורחים