חכמת האוצר כתב:ב"ה
ברוך דיין האמת!
היה תלמיד מובהק למרן פוסק הדור הגרש"ז אויירבך זצ"ל וכל הבסיס של השש"כ היה לפי פסקיו.
לצערנו, לא נזכה למהדורה חדשה של ח"ב של שש"כ, וחבל על דאבדין!
חכמת האוצר כתב:לצערנו, לא נזכה למהדורה חדשה של ח"ב של שש"כ, וחבל על דאבדין!
גאולה בקרוב כתב:שלחו לי מתוך פורום רבנים:
2.ל ולפתע אני שומע מנגינה שמעולם לא שמעתי, והייתי מוקסם ומהופנט.
היהודי שמאחורי למד משנה ברורה חלק ג', וקרא כל מילה בנעימה ובמנגינה מתוקה מדבש. כל מילה במשנה ברורה היתה כאילו זה החבר הכי טוב שלו, שאי אפשר לתאר את גודל האהבה והשמחה שלו בכל מילה ומילה מהמשנה ברורה. מעודי לא שמעתי מישהו לומד בכזאת נעימות משנה ברורה.
לא יכולתי ללמוד וישבתי מהופנט למה שאזני שומעות, כעבור כמה דקות קמתי ושאלתי את אחד האנשים מי הוא זה ואז נתברר לי שזה הרב נויברט מחבר הספר שש"כ. אז הבנתי שרק מי שכל כך אוהב כל ס"ק במ"ב הלכות שבת יכול לכתוב ספר כל כך נפלא על הלכות שבת
ידידיה כתב:גאולה בקרוב כתב:יש בנותן עניין להזכיר מה שכתב הרב זצ"ל בזכרונותיו מהשואה שבשנות הזעם היו להם 2 ספרים, מסכת כתובות אותה למדו יחדיו בני המשפחה, ומ"ב ח"ג שהיה לומד לבדו
נערי האוצר כתב:המהדורה המחודשת של חלק שני של שש"כ נמצא מוכן ומזומן לדפוס במשך כמה וכמה שנים, אבל מחמת מחלוקת שעשו בניו של הרב זצ"ל עם עורכי הספר עד שנתגלעו הדברים לדין תורה, נגזר דינו של הספר לגניזה. ולא אוסיף דבר.
מאירי כתב:ידידיה כתב:גאולה בקרוב כתב:יש בנותן עניין להזכיר מה שכתב הרב זצ"ל בזכרונותיו מהשואה שבשנות הזעם היו להם 2 ספרים, מסכת כתובות אותה למדו יחדיו בני המשפחה, ומ"ב ח"ג שהיה לומד לבדו
וכידוע הרי מזה נולד כל הרעיון של השש"כ, לימוד המ"ב בשואה הוא זה שהביא אותו להחלטה ללכת על הלכות שבת עד הסוף, כמדו' שבזה תלה ענין הצלתו שקיבל החיזוק בהלכות שבת
נערי האוצר כתב:חכמת האוצר כתב:לצערנו, לא נזכה למהדורה חדשה של ח"ב של שש"כ, וחבל על דאבדין!
המהדורה המחודשת של חלק שני של שש"כ נמצא מוכן ומזומן לדפוס במשך כמה וכמה שנים, אבל מחמת מחלוקת שעשו בניו של הרב זצ"ל עם עורכי הספר עד שנתגלעו הדברים לדין תורה, נגזר דינו של הספר לגניזה. ולא אוסיף דבר.
חכמת האוצר כתב:נערי האוצר כתב:חכמת האוצר כתב:לצערנו, לא נזכה למהדורה חדשה של ח"ב של שש"כ, וחבל על דאבדין!
המהדורה המחודשת של חלק שני של שש"כ נמצא מוכן ומזומן לדפוס במשך כמה וכמה שנים, אבל מחמת מחלוקת שעשו בניו של הרב זצ"ל עם עורכי הספר עד שנתגלעו הדברים לדין תורה, נגזר דינו של הספר לגניזה. ולא אוסיף דבר.
אך איך ייתכן שבניו של הרב עשו מחלוקת נגד העורך כשאביהם בחיים, מדוע לא נתנו לו להכריע?
חבל שבגלל מחלוקת מיותרת ומביישת, נגנז ספר חשוב, אף שיש מהדורה קודמת, אך בהחלט היה חשוב להוציא את המדורה החדשה הכולל את המילואים והתיקונים שבכרך ג' שלא לכל אחד יש, וקשה להשיג אם בכלל.
הכהן כתב:חכמת האוצר כתב:אך איך ייתכן שבניו של הרב עשו מחלוקת נגד העורך כשאביהם בחיים, מדוע לא נתנו לו להכריע?
חבל שבגלל מחלוקת מיותרת ומביישת, נגנז ספר חשוב, אף שיש מהדורה קודמת, אך בהחלט היה חשוב להוציא את המדורה החדשה הכולל את המילואים והתיקונים שבכרך ג' שלא לכל אחד יש, וקשה להשיג אם בכלל.
ומי אמר שזה מדויק? בש"ק נאמר לי שהרה"ג ר' יפ"ר מחשובי רבני בו"ג (ולא לבקש ממני פתיחת הר"ת...) עובד על זה ובעז"ה יראה אור!
מתוך פורום רבנים
שיבר כתב:מתוך פורום רבנים
מאי האי?
מתפעל כתב:דבר חידוש לגבי מצות יישוב ארץ ישראל
הרב אומר שאם הוא בא לפקח על מקוה במקום מסויים, ואינו גר שם, אזי בעת שהותו שם אינו מקיים מצות יישוב ארץ ישראל.
וכי מצות יישוב ארץ ישראל זה רק כשגר בביתו? לכאורה, גם כשאדם מטייל בכל רחבי הארץ ואינו בביתו, מקיים המצוה.
אוצר החכמה כתב:למה אתם מסתבכים. מי אמר שטיול בא"י הוא קיום מצוות יישוב ארץ ישראל?
קרית מלך כתב:בס"ד
אכן התמונה היא של ר' שלמה גוטפריד ז"ל שהיה מגדולי התורמים לבנין מקוואות בא"י
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: גבול ים ו־ 269 אורחים