סוקר כתב:
מותיב ומפרק כתב:וכי בתשי"א כבר הי' ר"מ בפונוביז???
איש_ספר כתב:סוקר. יש"כ.
יבוא ויוסיפו הידוע להם על תקופה זו.
וויטעבסקער כתב:איש_ספר כתב:סוקר. יש"כ.
יבוא ויוסיפו הידוע להם על תקופה זו.
ואת אשר לא משמיעים:
עזיבתו של מרן את הישיבה באמצע זמן בעקבות נסיעת הבחורים באמצע הזמן להאדמו"ר.
אגב כחמישים אחוז מהישיבה לא היו חסידים, [ולדוגמא הרב זייצ'יק זצ"ל]. כמו"כ בספר של הרב רוטר לזכר מרן מובא זכרונות מתלמיד הישיבה שם ושם ג"כ מובא שהקרלינאים שבישיבה היו המודרנים ומרן זצ"ל דאג במיוחד לאלו שלא היו מהמודרנים.
היום הזה זהו היאה"צ להאדמור רא"א מקארלין הי"ד שלפי השמועה בחר במרן לראש הישיבה בגלל שראהו נכנס באמצע ההתאספות של הגדולים שהתקימה אז ומרן התפרץ בקול רם בשאלה בלימוד לאחד מהנוכחים [אולי מרן הגרח"ע], ומשנוכח הקרלינער -שישב שם- בשקיעותו ובצמאונו לתורה החליט כי זהו האיש המתאים לכהן בישיבתו. [כמדומה שהחלק המיוחד שבסיפור זה הוא האהבת תורה של האדמו"ר מקארלין...]
יאיר כתב:מותיב ומפרק כתב:וכי בתשי"א כבר הי' ר"מ בפונוביז???
מויקי:
"בשנת תשי"ב הזדמן לרחובות הרב מפוניבז', הרב יוסף שלמה כהנמן. הוא ביקר בישיבת קלצק ולאחר שהתרשם מהרב שך הציע לו לבוא ולכהן כראש ישיבה בישיבת פוניבז', לצד עמיתיו הרב שמואל רוזובסקי והרב דוד פוברסקי. הרב שך נענה להצעה. הוא התמנה כראש ישיבת פוניבז' וכיהן בתפקידו במשך חמישים שנה."
מי יכול לבאר הסתירה?
(משמע שהכל טעות בויקי ולא זה היה הסיפור אלא שקודם התמנה לר"מ בפוניבז').
לייבל כתב:יאיר כתב:מותיב ומפרק כתב:וכי בתשי"א כבר הי' ר"מ בפונוביז???
מויקי:
"בשנת תשי"ב הזדמן לרחובות הרב מפוניבז', הרב יוסף שלמה כהנמן. הוא ביקר בישיבת קלצק ולאחר שהתרשם מהרב שך הציע לו לבוא ולכהן כראש ישיבה בישיבת פוניבז', לצד עמיתיו הרב שמואל רוזובסקי והרב דוד פוברסקי. הרב שך נענה להצעה. הוא התמנה כראש ישיבת פוניבז' וכיהן בתפקידו במשך חמישים שנה."
מי יכול לבאר הסתירה?
(משמע שהכל טעות בויקי ולא זה היה הסיפור אלא שקודם התמנה לר"מ בפוניבז').
יתכן שבזמן הדפסת הספר כבר היה ר"מ בפונביז' והתואר ר"מ בפונביז' נוסף ע"י עורכי הספר.
עורך-תורני-מתלבט כתב:בספרו של ברגמן על האו"ש - אחד המקורות המצוטטים ביותר בספר הוא הגרא"מ, והשאלה, למה?
הוא היה תלמיד? בא עמו במגע? או מה בדיוק.
איש_ספר כתב:בספר של רבינר יש סיפור על ברכה שקיבלו הוריו של האו"ש והמקור, הרב עמיאל. בספר של ברגמן, מביא את הסיפור, אבל את הרב עמיאל לא יעלה על הדעת להזכיר, אז הוא בדה שם של רב בשם ר' פלוני חריף (לא זוכר את שמו הפרטי...), שלא רק שלא מסר את הידיעה אלא פשוט לא היה ולא נברא!
בספר 'פרי אשל' שחיבר רבי שלום אלחנן לוי [יפה] מוואבאלניק, ונדפס בווילנא תרל"ז, מופיעים כמה פרענומעראנטן מהעיר. בהם גם של בני משפחת שך, ר' עזריאל בר' אליעזר מן. ברשימה המופיע בסוף ספר 'גן נעול', וילנא תרלד, מופיע ר' אליעזר ב"ר מאיר שאך. גם בספר אהבת חסד של החפץ חיים, מופיעים מוואבולניק, ר' אלי' ב"ר אליעזר מן, ר' עזריאל ב"ר יקותיאל, ור' יהושע דוד ב"ר עזריאל.
צאנזער כתב:אגב, בכל המקורות הללו אנו רואים שסבו של הרב שך נקרא אליעזר מן, ואילו הרב שך נקרא אלעזר מן. מה המשמעות?
גמזו לטובה כתב:לגבי הנדון סביב הריח וכו' בקברו של מרן הגרא"מ שך זצוק"ל, אבי שיח' שמע בזמנו את הדברים מאחד מאנשי ח"ק, רק חסרים כאן פרטים.
כידוע נקבר מרן זצוק"ל בחלקה שבאותה תקופה עדיין לא הייתה מוכנה לקבורה, ולכך הייתה חסרה המסגרת של הבטון סביב הקבר עליה מונחת המצבה, בימים שלאחר הקבורה חפרו אנשי הח"ק באדמה שמסביב בכדי ליצוק את הבטון, ואז נדהמו לראות שבשונה ממקרים דומים לא יצאו זוחלים שונים (ולא זבובים כנכתב לעיל) מהאדמה וכן לא היה ריח רע על אף החפירה באדמה שמסביב לקבר. יש סיפורים דומים על מגדול"י.
יאיר כתב:מי יכול למצוא את המעשה המתאר את סיבת הוספת 'מן' לשמו של הרב שך זצ"ל?
(מצאתי רק חלקו)
עט סופר כתב:הרב בנימין דרוק מספר שהוא שמע זאת מהרב שך בעצמו.
עט סופר כתב:הרב בנימין דרוק מספר שהוא שמע זאת מהרב שך בעצמו.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 116 אורחים