כוס ראשון של קידוש מד' כוסות
פורסם: א' מאי 13, 2012 8:03 pm
שאלה לחכמי האתר:
האם כוס ראשון של ארבע כוסות בליל פסח וכוס של קידוש הם אותו אותו חיוב ?
או האם המדובר בב' חיובים נפרדים (דהיינו חיוב קידוש כמו בכל יו"ט וחיוב כוס ראושן מד' כוסות) ורק דחז"ל תקנו כוס ראשון אצל קידוש
הנפק"מ בדבר הוא האם אפשר לחלק את ב' החיובים ?
ולדוגמא - מישהו שחש בראשו ובשום אופן אינו מסוגל לשתות כוס יין כעת, וברצונו לקחת "אקמול" לשכך את הכאבים, אך הרי מסוכן לקחת כדורים על בטן ריק.
האם יכול לצאת יד"ח קידוש ע"י שמיעה מאחר (כמו בכל שויו"ט) ולאכול פרי וכדו' ואח"כ לקחת "אקמול" ולאחר כחצי שעה כשישכך כאבו יברך בפה"ג וישתה כוס ראשון מד' כוסות על הסדר (דהיינו שמפסיק באמירת ההגדה בין כוס ראשון לשני) ,או האם אמרינן שכוס ראשון של ד' כוסות וכוס של קידוש היינו הך, ובשום אופן א"א להפריד בין בדברים ?
האם כוס ראשון של ארבע כוסות בליל פסח וכוס של קידוש הם אותו אותו חיוב ?
או האם המדובר בב' חיובים נפרדים (דהיינו חיוב קידוש כמו בכל יו"ט וחיוב כוס ראושן מד' כוסות) ורק דחז"ל תקנו כוס ראשון אצל קידוש
הנפק"מ בדבר הוא האם אפשר לחלק את ב' החיובים ?
ולדוגמא - מישהו שחש בראשו ובשום אופן אינו מסוגל לשתות כוס יין כעת, וברצונו לקחת "אקמול" לשכך את הכאבים, אך הרי מסוכן לקחת כדורים על בטן ריק.
האם יכול לצאת יד"ח קידוש ע"י שמיעה מאחר (כמו בכל שויו"ט) ולאכול פרי וכדו' ואח"כ לקחת "אקמול" ולאחר כחצי שעה כשישכך כאבו יברך בפה"ג וישתה כוס ראשון מד' כוסות על הסדר (דהיינו שמפסיק באמירת ההגדה בין כוס ראשון לשני) ,או האם אמרינן שכוס ראשון של ד' כוסות וכוס של קידוש היינו הך, ובשום אופן א"א להפריד בין בדברים ?