יוסףלוי כתב:יש לו תיקון של 5 שנים להסתגר באותו חדר, ולעסוק רק בתורה ובתפילה ובטל היצה״ר.
שלשה נכנסו לחדר, רבי דוד אביחצירא הי״ד, רבי משה אתורג׳מאן וכמדומני רבי יחיא אדהאן. אחד פרש באמצע.
צביב כתב:על רבי אלי' לופיאן זצל אמרו שעשה כן פעמיים
הוגה כתב:צביב כתב:על רבי אלי' לופיאן זצל אמרו שעשה כן פעמיים
אתה בטוח?
נשמע לי מוזר מאוד
הוגה כתב:צביב כתב:על רבי אלי' לופיאן זצל אמרו שעשה כן פעמיים
נשמע לי מוזר מאוד
חכם באשי כתב:מה לעשות, ואחרי כל אריכות הדברים, דעת הרמ"ק נתבררה שהיא הנכונה.
ואגב, 'חזור חזור' וכו', לא מופיע ב'ספר הקנה' אלא בספר אחר של אותו מחבר - ספר הפליאה(במהדורת פרזעמישל תרמד, ספירת עמודים שניה, דף יז ע"א).
עי' אלפא ביתא תניתא לר"ש אשכנזי, בערכו.
חכם באשי כתב:הזלזול ב'חוקרים' לא בא מחכמה יתירה.
צביב כתב:הוגה כתב:צביב כתב:על רבי אלי' לופיאן זצל אמרו שעשה כן פעמיים
אתה בטוח?
נשמע לי מוזר מאוד
כמדומני שכתוב כן בתחילת ספר לב אליהוהוגה כתב:צביב כתב:על רבי אלי' לופיאן זצל אמרו שעשה כן פעמיים
נשמע לי מוזר מאוד
לא ישב בחדר לבד אבל נזהר מאכילה יתירה ומדיבורי חולין
חכם באשי כתב:מה לעשות, ואחרי כל אריכות הדברים, דעת הרמ"ק נתבררה שהיא הנכונה.
ואגב, 'חזור חזור' וכו', לא מופיע ב'ספר הקנה' אלא בספר אחר של אותו מחבר - ספר הפליאה(במהדורת פרזעמישל תרמד, ספירת עמודים שניה, דף יז ע"א).
עי' אלפא ביתא תניתא לר"ש אשכנזי, בערכו.
אשי ישראל כתב:חכם באשי כתב:מה לעשות, ואחרי כל אריכות הדברים, דעת הרמ"ק נתבררה שהיא הנכונה.
ואגב, 'חזור חזור' וכו', לא מופיע ב'ספר הקנה' אלא בספר אחר של אותו מחבר - ספר הפליאה(במהדורת פרזעמישל תרמד, ספירת עמודים שניה, דף יז ע"א).
עי' אלפא ביתא תניתא לר"ש אשכנזי, בערכו.
היה זכור לי ש'ספר הקנה' מכונה גם 'ספר הפליאה'.
אני מבין נכון שטעיתי ושמדובר בשני ספרים שונים? זה ברור?
אשי ישראל כתב:חכם באשי כתב:ואגב, 'חזור חזור' וכו', לא מופיע ב'ספר הקנה' אלא בספר אחר של אותו מחבר - ספר הפליאה(במהדורת פרזעמישל תרמד, ספירת עמודים שניה, דף יז ע"א).
עי' אלפא ביתא תניתא לר"ש אשכנזי, בערכו.
היה זכור לי ש'ספר הקנה' מכונה גם 'ספר הפליאה'.
אני מבין נכון שטעיתי ושמדובר בשני ספרים שונים? זה ברור?
יוסףלוי כתב:יש לו תיקון של 5 שנים להסתגר באותו חדר, ולעסוק רק בתורה ובתפילה ובטל היצה״ר.
שלשה נכנסו לחדר, רבי דוד אביחצירא הי״ד, רבי משה אתורג׳מאן וכמדומני רבי יחיא אדהאן. אחד פרש באמצע.
יורה דעה כתב:
אכן, דברים כדרבנות. גם בספרו הידוע יותר "פרדס רימונים", אנו מוצאים שוב את הטענות הללו: נקדים למעיין שאל ישתומם במה שימצא מבואר בספר הקנה, כי הוא מעותק מספר רבי יוסף הארוך. ובהמשך כותב: וכן העתיקם בעל ספר הקנה, עם שנתחכם וכותב בשם מגידים, והם נמצאים לגאונים בבירור. וכפי הנראה כוונתו לומר, שלא נתגלה לו שום מלאך, כמו שידוע שנגלה ה"מגיד" למרן הבית יוסף).
בדעה זו החזיק גם ר' צדוק הכהן מלובלין זי"ע, והוא כותב בקונטרס ספר הזכרונות: ובעל ספר הקנה, אע"פ שמביא תדיר ממה שגילו לו מלאכי עליון, הרבה דברים מהם כתובים ומפורשים כלשונו ממש בספרים הקודמים לו, וכבר נתרעם קצת עליו בזה בפרדס.
צאנזער כתב: את נוסחי התפילה, למשל, בחן על פי "אוצר התפילות".
חד ברנש כתב:איך אפשר לחקור את מוצאו של 'ספר הקנה' אם הכותב אינו מכיר האל"ף בי"ת של הספרות המחקרית הנוגעת אליו.
הכותב מזכיר את הערתו של ת"ש, אך לא יותר מזה (כך לפום ריהטא), והוא כנראה לא הכיר את עבודת הד"ר של מ' קושניר-אורון, '
ה'פליאה' וה'קנה': יסודות הקבלה שבהם, עמדתם הדתית חברתית ודרך עצובם הספרותית', המבססת מאוד את שייכות הספר לאיזור ביזנטיון, ולא רק על סמך לשונות התפילה.
אברהם שרייבר כתב:חד ברנש כתב:איך אפשר לחקור את מוצאו של 'ספר הקנה' אם הכותב אינו מכיר האל"ף בי"ת של הספרות המחקרית הנוגעת אליו.
הכותב מזכיר את הערתו של ת"ש, אך לא יותר מזה (כך לפום ריהטא), והוא כנראה לא הכיר את עבודת הד"ר של מ' קושניר-אורון, '
ה'פליאה' וה'קנה': יסודות הקבלה שבהם, עמדתם הדתית חברתית ודרך עצובם הספרותית', המבססת מאוד את שייכות הספר לאיזור ביזנטיון, ולא רק על סמך לשונות התפילה.
האג'נדה שלו ליחס ספר הזוהר הקדוש לרמד"ל מקדיש כל מיני אמצעים במישרים ובעקיפים, כמו שרואים בריבוי הקובצים מאותו מחבר שמעלה לאחרונה ידידינו ר' זאב בכמה אשכולות, אחר שנפל בפח שלו, להפיץ שיטתו, ודו"ק.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 130 אורחים