הודעהעל ידי יוסי 10 » ה' פברואר 02, 2012 11:55 am
האם יש אופן שלישראל מותר ולכהן אסור?
הרי גם לישראל אסור לצאת לחו"ל,אלא שבאופנים מסוימים התירו,האם באופנים אלו לא התירו לכהן ליסוע?
למעשה, נראה שעיקר האיסור לצאת לחו"ל הוא ביוצא להשתקע לדור שם,ולא ביציאה עראית,ואף שלמעשה מתבאר לאסור גם ביציאה זמנית ,י"ל שזה גזירה שלא יבוא להשתקע,וכיון שעיקר האיסור ביציאה קבועה י"ל שניתן טפי להקל ביציאה עראית לצורך טיול וכדו', משא"כ בכהן שזה ענין של טומאה ,אין סברה לחלק לכאו' בין יציאה עראית לקבועה.
יש לדון לצרף דעת הראב"ד שכהן שהוא טמא מת,אין לו איסור להטמאות שוב, וא"כ בזה"ז שכולנו טמאי מתים י"ל שאין איסור בכך,וכמו שהוזכר באחרונים לצרף דעת הראב"ד להקל בטומאת גוי,אם כי כבר העירו האחרונים שם, שגם לראב"ד יש איסור דרבנן,ויש דעות באחרונים שאף יש איסור דאורי' לראב"ד רק שאין מלקות.
עוד יל"ד להקל מצד שהכהנים בזה"ז אינם ודאי כהנים, צד שהוזכר באחרונים לצרף להיתר באופנים מסוימים,כגון באשת כהן שיש ספק שנאנסה.
הרב קוק בעצמו,שהוזכר כאן שאסר לצאת, יצא מא"י לחו"ל, אז כנראה שיש אופנים שמותר.