קיבלנו כתב:אגב למודנו בשולחן ערוך אורח חיים בסימן ח' אומר מרן שלפני שמברכים על צצית חיבים להסתכל לבדוק שהכל כשורה ושלא נפסל שום חוט
ונוראנחרדנו פלאות איך זה שמעולם לא ראינו שנוהגים זה בשום ביה"כ שהוא. הלה אין זה אלא מרן מפורש??
לונדון כתב:קיבלנו כתב:אגב למודנו בשולחן ערוך אורח חיים בסימן ח' אומר מרן שלפני שמברכים על צצית חיבים להסתכל לבדוק שהכל כשורה ושלא נפסל שום חוט
ונוראנחרדנו פלאות איך זה שמעולם לא ראינו שנוהגים זה בשום ביה"כ שהוא. הלה אין זה אלא מרן מפורש??
האחרונים כ' שבעצם סמכינן על חזקה ולכן לא צריך לבדוק אלא שבגלל חשש ברכה לבטלה לא סמכינן על החזקה ולכן אם מברכים על הט"ג ופוטרים את הט"ק לא צריך לבדוק
מי שלבש הרבה בגדים של ציצית זה על גבי זה אף על פי שבברכה אחת נפטרו כולם מכל מקום צריך לבדוק הציצית של כל אחד ואחד בפני עצמו שמא נפסק חוט א' מציצית של אחד מהם ונמצא לובש ד' כנפות בלא ציצית:
קיבלנו כתב:ראנחרדנו פלאות איך זה שמעולם לא ראינו שנוהגים זה בשום ביה"כ שהוא. הלה אין זה אלא מרן מפורש?
נויירא כתב:המשנ"ב כותב שהסיבה שלא סומכים על החזקה מאחר שעשוי להשתנות ולהיקרע
כנראה שבזמנו חוטי הציצית היו חלשים ונקרעים בקל
הדבר מסתבר שכן ודאי לא היה אז את שיטת השזירה של היום
היום זה לא כך וממילא אין טעם לבדוק
נויירא כתב:המשנ"ב כותב שהסיבה שלא סומכים על החזקה מאחר שעשוי להשתנות ולהיקרע
כנראה שבזמנו חוטי הציצית היו חלשים ונקרעים בקל
הדבר מסתבר שכן ודאי לא היה אז את שיטת השזירה של היום
היום זה לא כך וממילא אין טעם לבדוק
ואין אומרים העמידן על חזקתן שהם עכשיו כמו [שהיו] תמול שלשום משום דאם לא יבדקם בשעת הברכה לא יבדקם לעולם ובודאי אי אפשר להעמידן לעולם בחזקת כשרות כיון שדרכן לפסוק ע''י דריסת הרגלים או מחמת סבות אחרות לכן תקנו חכמים שיבדוק בכל יום ויום.
ס''ק כתב:ולמה שלא יצטרכו לבדוק גם את רצועות התפילין? אם צריך שיהיו שחורות לגמרי.
אפרקסתא דעניא כתב:מכיון שכתבו הפוסקים (נדמה לי המג"א) שדי לבדוק החוטים היוצאים מהגדיל וא"צ לבדוק חיבורם בבגד, א"כ כל יום בעת ק"ש בודקים אותם כשאוחזין בעת ק"ש ופר' ציצית, וממילא מועילה הבדיקה למחרת כמבואר בהלכה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 460 אורחים