יאיר כתב:גניבת דעת ו"לא תשקרו" ודאי יש כאן.
אגרת כתב:אגרות משה חו"מ ח"ב סימן ל'.
יאיר כתב:גם בבי"ס זו גניבת דעת של המורים וכו' ומלבד זאת להיות מוסרי הוא חלק (אולי החשוב ביותר) מהחיובים של היהודי והוא קודם להלכה הכתובה.
(למרות שהרבה פעמים זה אכן קשה).
אשר ברוך כתב:יאיר כתב:גם בבי"ס זו גניבת דעת של המורים וכו' ומלבד זאת להיות מוסרי הוא חלק (אולי החשוב ביותר) מהחיובים של היהודי והוא קודם להלכה הכתובה.
(למרות שהרבה פעמים זה אכן קשה).
א. אם כך, איך יתכן שיש פוסקים המתירים לבנות סמינר להעתיק במבחני החוץ?
ב. האם מותר לומר על דבר שאינו ראוי מוסרית שהוא 'אסור'?
ג. האם אין בכך משום איסור 'בל תוסיף'?
ד. לענין גניבת דעת - מהם הגדרים ההלכתיים שלה?
יאיר. כתב:אשר ברוך כתב:יאיר כתב:גם בבי"ס זו גניבת דעת של המורים וכו' ומלבד זאת להיות מוסרי הוא חלק (אולי החשוב ביותר) מהחיובים של היהודי והוא קודם להלכה הכתובה.
(למרות שהרבה פעמים זה אכן קשה).
א. אם כך, איך יתכן שיש פוסקים המתירים לבנות סמינר להעתיק במבחני החוץ?
ב. האם מותר לומר על דבר שאינו ראוי מוסרית שהוא 'אסור'?
ג. האם אין בכך משום איסור 'בל תוסיף'?
ד. לענין גניבת דעת - מהם הגדרים ההלכתיים שלה?
א.לא יודע. צריך לשאול אותם.
ב.כן.
ג.לא.
ד.איני יודע את ההגדרה המדויקת. יש הרבה ספרים שעוסקים בכך אבל ההגדרה היבשה היא כל דבר שאינו נכון-שקרי, שאתה גורם לשני לחשוב (אם ע"י דיבור, מעשה וכו') .
יאיר כתב:[לא הצלחתי לסמן קטע ליצירת קישור מספר זה: http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?107422& אשמח אם יבדקו אחרים (מעמ' מס' 1) ויעדכנו אם מצליחים - התופעה קוראת בהרבה ספרים]:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 346 אורחים