עמוד 1 מתוך 1

בענין הפטרות

פורסם: ד' נובמבר 23, 2011 9:15 pm
על ידי ישועות ישראל
בפרשת פקודי לפי מנהג האשכנזים, מפטירין "ותשלם כל המלאכה", בין כש'ויקהל פקודי' נפרדין ובין כשמחוברין.
(אמנם הספרדים מפטירין לפרשת פקודי "ויעש חירום", היא הפטרה של ויקהל לאשכנזים).

והנה ראיתי באיזה חומש, שאם 'ויקהל פקודי' נפרדין, וב'ויקהל' היו קורין פרשת שקלים, אז מפטירין ב'פקודי' "ויעש חירום" (כמנהג הספרדים). האם נוהגין כך? יש לזה איזה מקור?
אגב, פרשת שקלים שהיה חל ב'ויקהל' היה בשנת תשס"ג, ויהיה בשנת תשע"ו הבעל"ט.

(אני מחכה לתשובה במהרה, כיון שאני באמצע הדפסה של חמשה חומשי תורה, תודה).

Re: בענין הפטורת

פורסם: ד' נובמבר 23, 2011 10:19 pm
על ידי חכם באשי
יש לך לבדוק באנצי' תלמודית, ערך 'הפטרה', בנספח שבסופו (מעשי ידי ר' נתן פריד, המומחה להפטרות)

Re: בענין הפטורת

פורסם: ה' נובמבר 24, 2011 3:43 am
על ידי חצקל
תשאל את ר' נחום גליק מרח' חזון איש בבני ברק
האיש גוגל מהלך להפטרות\דיוקים\נערוון ושאר מטעמים

Re: בענין הפטורת

פורסם: ה' נובמבר 24, 2011 4:05 am
על ידי ישועות ישראל
חצקל כתב:תשאל את ר' נחום גליק מרח' חזון איש בבני ברק
האיש גוגל מהלך להפטרות\דיוקים\נערוון ושאר מטעמים

תודה, ואולי יש לך גם המספר טלפון שלו?

Re: בענין הפטורת

פורסם: ה' נובמבר 24, 2011 7:16 pm
על ידי חצקל
תודה, ואולי יש לך גם המספר טלפון שלו?

אני לא יודע, ב-144 המקוון הוא לא מופיע

Re: בענין הפטרות

פורסם: ה' דצמבר 01, 2011 1:35 am
על ידי ישועות ישראל
מצאתי במהרי"ל, שאם פרשת פקודי היא בין פ' שקלים לפ' זכור, מפטירין לפ' פקודי "ויעש חירום", וגם שני פסוקים הראשונים מן "ותשלם כל המלאכה". וכן מובא בא"ר, ובדרשות מהרר"ש סימן ע"ו. ובשערי רחמים שער ט' אות ט' הביא מס' ע"ש סימן תרפ"ה דבחומש דפוס וויען כתב, אם חל פרשת שקלים בפ' ויקהל אז מפטירין לפ' פקודי "ויעש חירום", וכן כתבו עוד איזה אחרונים.

Re: בענין הפטרות

פורסם: ב' פברואר 25, 2019 2:18 am
על ידי מעט דבש