עמוד 1 מתוך 1

השבת אבידה על צד המיעוט

פורסם: ד' ספטמבר 25, 2024 9:10 am
על ידי עושה חדשות
בכלל מצות השבת אבידה שאם רואה מים ששוטפין ובאין ועלולים להזיק לקרקע חבירו הרי זה גודר בפניהם.
מה הדין אם יש 'רוב' שהמים לא יזיקו או בכלל לא יפגעו בקרקע, (רובא דא"ק או רובא דל"ק),
האם מחוייב לגדור כדי למנוע את צד הנזק אף שהוא מיעוט, או שיכול להסתמך על הרוב ולא לגדור.
(אין לערב כמובן עם הסוג' של עיר שרובה גויים וכו' כי כאן יש בודאות קרקע של ישראל העומדת בסכנה אבל מועטת).

Re: השבת אבידה על צד המיעוט

פורסם: א' אוקטובר 06, 2024 9:07 am
על ידי עושה חדשות
אולי יש לשייך לסוגיא של אבידה בדרך הינוח במקום המשתמר קצת,
(או הינוח באשפה שנמלכו לפנותה וחיישי' שמא יהיה המפנה נכרי).

Re: השבת אבידה על צד המיעוט

פורסם: א' אוקטובר 06, 2024 12:55 pm
על ידי עזריאל ברגר
לפענ"ד הכלל בכל זה הוא "כל שבשלו מחזיר - בשל חבירו מחזיר".
כלומר: אם מדובר על כזה חשש-סכנה שאילו הוא היה נשקף לממונך האישי היית טורח להסיר אותו - אז אתה מחויב בזה גם לאחרים, ואם לא - לא.