עמוד 1 מתוך 1

לא הזכיר בית המקדש או ירושלים ברחם נא אם מעכב

פורסם: ד' אוגוסט 21, 2024 11:15 pm
על ידי מעיין
בגמ' ופוסקים דמלכות בית דוד מעכב, ושאלתי אם רצונם דגם מלכות בית דוד מעכב וכ"ש הזכרת ירושלים וציון ובית המקדש בפתיחת הברכה או דוקא מלכות בית דוד אבל אם השמיט בית המקדש אינה מעכב.

Re: לא הזכיר בית המקדש או ירושלים ברחם נא אם מעכב

פורסם: ד' אוגוסט 21, 2024 11:43 pm
על ידי עזריאל ברגר
לפענ"ד הוי כמי שלא הזכיר מזון בברכת הזן או מאורות בברכת יוצר המאורות.
דהיינו: לא שהחסיר פרט המעכב, אלא שלא אמר את עיקר הברכה.
(ואיני יודע אם יש חילוק ביניהם למעשה)