מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

'פת הבאה בכיסנין' כלחם ממש

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
דרומי
הודעות: 9452
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

'פת הבאה בכיסנין' כלחם ממש

הודעהעל ידי דרומי » ו' יוני 28, 2024 10:48 am

אתמול אירע לי דבר מעניין.

נכנסתי הביתה בערב וראיתי על השולחן טוסט נחמד למראה. לא שאלתי שאלות ונטלתי ידיי ובירכתי המוציא. לפתע התברר לי שאין זה לחם רגיל, אלא שמישהי לקחה מלוואח והפכה אותו לטוסט.

לא היה לי זמן לחשוב יותר מידי מה לעשות, אבל בכל מקרה לקחתי גם פרוסת לחם ואכלתי כדי שאוכל לברך ברכת המזון ללא ספיקות.

בעקבות זה נתעוררתי לחשוב על עוד שאלות בענין זה כדלהלן.

דרומי
הודעות: 9452
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: 'פת הבאה בכיסנין' כלחם ממש

הודעהעל ידי דרומי » ו' יוני 28, 2024 10:52 am

יבורכו הפיצריות המצהירות על כל הפיצות היוצאות מהם שהם 'המוציא' גמור.

אולם עדיין יש פיצות שנחשבות 'מזונות' בגלל שלשים אותם בחלב במקום במים.

למעשה, גם אז אם מישהו קובע סעודה על הפיצה הוא צריך ליטול ידים ולברך המוציא.

השאלה היא במקרה שהוא אוכל גם לחם ממש וגם פיצה - האם הפיצה נחשבת כלחם גמור?

לדוגמא:

יש מפגש משפחתי ובו יוגשו פיצות 'מזונות'.

אחד המשתתפים במפגש נוטל את ידיו כמה דקות לפני המפגש, בביתו, ואוכל כריך אחד. הוא לא שבע ממנו לגמרי, אבל הוא מתכוון להמשיך את סעודתו במפגש עם הפיצות.

כנראה שהוא יאכל כשני משולשים לפחות, שזה בעצם יותר מהכריך שהוא אכל בבית.

האם עליו לקחת עמו קצת לחם למקום המפגש, כדי שיוכל לברך ברכת המזון במקום שאכל לחם ממש? או שאין כל צורך בזה, כיון שהפיצה עצמה נחשבת עכשיו אצלו כלחם ממש, והוא יכול לברך ברכת המזון במקום אכילת הפיצה ללא חשש?


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 140 אורחים