זיז שדי כתב:אני צריך מ"מ לשיטת הרמב"ן (הובא בקצה"ח) דהדין דשליחותיהו קא עבדינן הוא רק דרבנן ומן התורה אין לנו דיינים כלל. ויוצא לפי"ז דכל גר בזמה"ז הוא גוי גמור מן התורה. וצ"ע
HaimL כתב:זיז שדי כתב:אני צריך מ"מ לשיטת הרמב"ן (הובא בקצה"ח) דהדין דשליחותיהו קא עבדינן הוא רק דרבנן ומן התורה אין לנו דיינים כלל. ויוצא לפי"ז דכל גר בזמה"ז הוא גוי גמור מן התורה. וצ"ע
אך מי אמר שמה"ת צריך בית דין לגירות, דילמא סגי במילה וטבילה והרצאת דמים גם שלא בפני בי"ד, ורבנן אצרכוהו בפני שלושה.
HaimL כתב:זיז שדי כתב:אני צריך מ"מ לשיטת הרמב"ן (הובא בקצה"ח) דהדין דשליחותיהו קא עבדינן הוא רק דרבנן ומן התורה אין לנו דיינים כלל. ויוצא לפי"ז דכל גר בזמה"ז הוא גוי גמור מן התורה. וצ"ע
אך מי אמר שמה"ת צריך בית דין לגירות, דילמא סגי במילה וטבילה והרצאת דמים גם שלא בפני בי"ד, ורבנן אצרכוהו בפני שלושה.
בן האלקשי כתב:HaimL כתב:זיז שדי כתב:אני צריך מ"מ לשיטת הרמב"ן (הובא בקצה"ח) דהדין דשליחותיהו קא עבדינן הוא רק דרבנן ומן התורה אין לנו דיינים כלל. ויוצא לפי"ז דכל גר בזמה"ז הוא גוי גמור מן התורה. וצ"ע
אך מי אמר שמה"ת צריך בית דין לגירות, דילמא סגי במילה וטבילה והרצאת דמים גם שלא בפני בי"ד, ורבנן אצרכוהו בפני שלושה.
שם ביבמות
"אמר רבי חייא בר אבא אמר רבי יוחנן גר צריך ג' משפט כתיב ביה "
לא נראה שזה דרבנן
HaimL כתב:בן האלקשי כתב:HaimL כתב:זיז שדי כתב:אני צריך מ"מ לשיטת הרמב"ן (הובא בקצה"ח) דהדין דשליחותיהו קא עבדינן הוא רק דרבנן ומן התורה אין לנו דיינים כלל. ויוצא לפי"ז דכל גר בזמה"ז הוא גוי גמור מן התורה. וצ"ע
אך מי אמר שמה"ת צריך בית דין לגירות, דילמא סגי במילה וטבילה והרצאת דמים גם שלא בפני בי"ד, ורבנן אצרכוהו בפני שלושה.
שם ביבמות
"אמר רבי חייא בר אבא אמר רבי יוחנן גר צריך ג' משפט כתיב ביה "
לא נראה שזה דרבנן
ועוד איתא בגמרא ביבמות, ת"ר (דברים א, טז) ושפטתם צדק בין איש ובין אחיו ובין גרו מכאן א"ר יהודה גר שנתגייר בב"ד הרי זה גר בינו לבין עצמו אינו גר וכו', ואעפ"כ, כיוון דקראי לא בגירות כתיבי אלא בד"מ ובמנחות ונסכים, נראה דה"ל אסמכתא בעלמא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 425 אורחים