HaimL כתב:ממתי ק"ש היא תפילה. אודה למקור.
העירני כאן חכם אחד שליט"א שהוא מבואר בתוספות שבת י"א ע"א, ושם פירשו צלותא דרשב"י בדף ל"ג ע"ב על ק"ש. ונראה דאינה ראיה גמורה, אלא שמא צלותא בארמית הוא כל דיבור של מצווה, ורק ע"פ רוב נזכר בחז"ל על תפילה ממש. וגדולה מזו, אפילו במקרא עצמו מצאנו לשונות כפולים, כגון פירש"י ז"ל על הפסוק כי קללת א-לקים תלוי,HaimL כתב:ממתי ק"ש היא תפילה. אודה למקור.
מגדל כתב:HaimL כתב:ממתי ק"ש היא תפילה. אודה למקור.
ומה עם ברכותיה?
יוצא פוניבז' כתב:לא הבנתי מהיכן ניתן להעלות על הדעת שיהיה אפשר לברך ברכות ק"ש של ערבית ביום. ואף אחר פלג המנחה אין הדברים מוסכמים.
חיימקה כתב:סי' רל"ה שעה"צ ס"ק ו'.
מגדל כתב:יוצא פוניבז' כתב:לא הבנתי מהיכן ניתן להעלות על הדעת שיהיה אפשר לברך ברכות ק"ש של ערבית ביום. ואף אחר פלג המנחה אין הדברים מוסכמים.
לכאורה לשיטת רש"י שאין קריאת שמע בפלג אלא כדי לעמוד בתפילה מתוך דברי תורה, כל זמן שהתפילה בזמנה, שפיר דמי.
מה שנכון נכון כתב:היו מקומות (בעיקר באשכנז) שנהגו להקדים ערבית לפני פלג, ויש מהפוסקים שלמדו ע"ז זכות. ראה יוסף אומץ ובמה שציין רב"ש המבורג במנהגי וורמייזא (שמש) ר"ח סיון.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 98 אורחים