עמוד 1 מתוך 1
תפילה בסמוך למי שמתפללים עליו, מועילה יותר?
פורסם: ה' מאי 23, 2024 12:16 am
על ידי שערי הנהרות.
המלבי"ם כותב: "'לְנֹכַח אִשְׁתּוֹ' – שעל ידי שהמקבל עומד נוכח המשפיע, יוכן יותר לקבל ההשפעה, כמ"ש אמרתי אלי יצא יצא ועמד וקרא בשם ה' אלהיו כמש"ש". אך משם לכאורה אין ראיה שכן לא מדובר שם על תפילה אלא על מופת "וקרא בשם ה'", ולא "וקרא אל ה'', והיינו כמו רפואה, רק רוחנית, ומובן שצריך להיות בסמוך לו. אך האם ישנו מקור אחר לכך ש"על ידי שהמקבל עומד נוכח המשפיע [=המתפלל עליו], יוכן יותר לקבל ההשפעה"?
Re: תפילה בסמוך למי שמתפללים עליו, מועילה יותר?
פורסם: ה' מאי 23, 2024 6:32 am
על ידי עזריאל ברגר
להעיר ממאי דקיי"ל שהמתפלל על החולה בפניו - אין צריך להזכיר שמו.
Re: תפילה בסמוך למי שמתפללים עליו, מועילה יותר?
פורסם: ה' מאי 23, 2024 10:05 am
על ידי יוסףדב גוטמן
החת"ס באיזהו מקומן כותב שהתפילה מתקבלת יותר מכיוון שלא מזכירים את שם החולה, והזכרת השם עשויה לעורר דינים
Re: תפילה בסמוך למי שמתפללים עליו, מועילה יותר?
פורסם: ה' מאי 23, 2024 10:42 am
על ידי HaimL
עזריאל ברגר כתב:להעיר ממאי דקיי"ל שהמתפלל על החולה בפניו - אין צריך להזכיר שמו.
כיוון דה"ל ידיים מוכיחות.
Re: תפילה בסמוך למי שמתפללים עליו, מועילה יותר?
פורסם: ה' מאי 23, 2024 10:46 am
על ידי HaimL
מסתם סברא דאינשי, הייתי אומר שהתפילה בפניו מועילה יותר, כיוון שרואה בסבלו, ומתעורר בכוונה טפי.
Re: תפילה בסמוך למי שמתפללים עליו, מועילה יותר?
פורסם: ה' מאי 23, 2024 12:16 pm
על ידי עזריאל ברגר
לגבי חולה - יש גם מעלה שהשכינה שרויה למראשותיו.
(ולכן ארז"ל שאפשר להתפלל עליו בפניו בארמית אפילו שלא בציבור)