גוי הנושא אשה או עולה לגדולה האם נמחלים עוונותיו?
פורסם: ה' מרץ 14, 2024 3:41 pm
גוי הנושא אשה או עולה לגדולה האם נמחלים עוונותיו?
לפי הטעם שכתב המהר"ל דהוי כבריה חדשה ואינו זה שחטא מקודם וכו'.
ובפרט לסוברים שנמחלים העוונות בכה"ג גם בלי תשובה.
או שהכל רק למי שמעיקרא שייך בו תשובה, ובפרט בדרגה של מחילה ומחיקת העוון ובריה חדשה, משא"כ בגויים שכתב הרמב"ם שאין בהם תשובה [ואכמ"ל] והקשר שלהם עם הקב"ה הוא אחר וכו', ממילא גם אין אצלם אופנים אחרים של מחילת עוונות, כי הכל מתחיל מיסוד הקשר המיוחד של ישראל עם הקב"ה ומהיסוד העקרוני של [אפשרות] תשובה ומחילה.
ואז נצטרך להוסיף מילים בביאור העניין הזה, שאינו רק מצד דהוי כבריה חדשה וקטן שנולד, אלא שכל היסוד הזה גופא להתחדש ולהיות כבריה חדשה וכו' הכל שייך רק בישראל.
[המקור של הנושא אשה שנמחלים עוונותיו הוא מעשיו [ומכאן לקחו מי שלקחו שמועיל גם בלי תשובה], ולגביו יש גמרא שיורש את אביו כי הוי ישראל מומר, וכ"כ הרמב"ן והביאו הפרשת דרכים הידוע].
וצ"ע.
בחיפוש מהיר באוצר לא ראיתי שדנים על זה.
לפי הטעם שכתב המהר"ל דהוי כבריה חדשה ואינו זה שחטא מקודם וכו'.
ובפרט לסוברים שנמחלים העוונות בכה"ג גם בלי תשובה.
או שהכל רק למי שמעיקרא שייך בו תשובה, ובפרט בדרגה של מחילה ומחיקת העוון ובריה חדשה, משא"כ בגויים שכתב הרמב"ם שאין בהם תשובה [ואכמ"ל] והקשר שלהם עם הקב"ה הוא אחר וכו', ממילא גם אין אצלם אופנים אחרים של מחילת עוונות, כי הכל מתחיל מיסוד הקשר המיוחד של ישראל עם הקב"ה ומהיסוד העקרוני של [אפשרות] תשובה ומחילה.
ואז נצטרך להוסיף מילים בביאור העניין הזה, שאינו רק מצד דהוי כבריה חדשה וקטן שנולד, אלא שכל היסוד הזה גופא להתחדש ולהיות כבריה חדשה וכו' הכל שייך רק בישראל.
[המקור של הנושא אשה שנמחלים עוונותיו הוא מעשיו [ומכאן לקחו מי שלקחו שמועיל גם בלי תשובה], ולגביו יש גמרא שיורש את אביו כי הוי ישראל מומר, וכ"כ הרמב"ן והביאו הפרשת דרכים הידוע].
וצ"ע.
בחיפוש מהיר באוצר לא ראיתי שדנים על זה.