ניוול המת לצורך
פורסם: ד' פברואר 07, 2024 8:13 pm
בקשה. זו שאלה הלכתית נטו. נא לא לערב השקפה ואספקלריה...
אמש רעשה הארץ בעקבות ניוול המת [עיכוב קבורה, ורצון לנתיחת גופה, בעקבות מידע מודיעיני].
לכאורה הרצון לנתיחה הוא בעקבות חשד על חבלות, כך שיש צורך בחקירה.
היכן מצינו בהלכה השלכות לכך? [מלבד איסור הלנת המת].
בחושן משפט סימן רל"ה ישנה הלכה על קרקע שנמכרה ע"י קטן שהגדיל ומת. ו'קרוביו' טוענים שהיה קטן בשעת המכירה וממילא העיסקה בטילה
והלקוחות טוענים שהיה גדול כדת וכדין, שאין פותחים את הקבר בגלל ג' טעמים. וא' הטעמים הוא משום ניוול המת.
הנתיבות המשפט על אתר, מבאר בהרחבה מדוע נצרכנו לג' טעמים שם. וכותב שטעם ניוול המת הוא איסור רק ליורשיו ולא ללקוחות.
האם ניתן לדייק מכאן, שאין איסור בניוול המת, על מי שלא קרוביו
או שמא נאמר שהתם זה רק לפתוח את הקבר ולבדוק אם הביא סימנים, משא"כ הכא זה לנתח הגופה?
אמש רעשה הארץ בעקבות ניוול המת [עיכוב קבורה, ורצון לנתיחת גופה, בעקבות מידע מודיעיני].
לכאורה הרצון לנתיחה הוא בעקבות חשד על חבלות, כך שיש צורך בחקירה.
היכן מצינו בהלכה השלכות לכך? [מלבד איסור הלנת המת].
בחושן משפט סימן רל"ה ישנה הלכה על קרקע שנמכרה ע"י קטן שהגדיל ומת. ו'קרוביו' טוענים שהיה קטן בשעת המכירה וממילא העיסקה בטילה
והלקוחות טוענים שהיה גדול כדת וכדין, שאין פותחים את הקבר בגלל ג' טעמים. וא' הטעמים הוא משום ניוול המת.
הנתיבות המשפט על אתר, מבאר בהרחבה מדוע נצרכנו לג' טעמים שם. וכותב שטעם ניוול המת הוא איסור רק ליורשיו ולא ללקוחות.
האם ניתן לדייק מכאן, שאין איסור בניוול המת, על מי שלא קרוביו
או שמא נאמר שהתם זה רק לפתוח את הקבר ולבדוק אם הביא סימנים, משא"כ הכא זה לנתח הגופה?