עמוד 1 מתוך 1
האם מברכים הנותן ריח טוב בפירות על אתרוג יבש?
פורסם: ג' ספטמבר 12, 2023 1:49 pm
על ידי תוכן
כי אולי כבר אינו חשוב פרי?
Re: האם מברכים הנותן ריח טוב בפירות על אתרוג יבש?
פורסם: ג' ספטמבר 12, 2023 8:29 pm
על ידי כדכד
מכך שאתרוג יבש נפסל לנטילת ד' מינים משום "בעינן הדר וליכא" ולא משום "בעינן פרי" וליכא ש"מ דאתרוג יבש כן חשוב פרי
Re: האם מברכים הנותן ריח טוב בפירות על אתרוג יבש?
פורסם: ד' ספטמבר 13, 2023 11:43 am
על ידי תוכן
כדכד כתב:מכך שאתרוג יבש נפסל לנטילת ד' מינים משום "בעינן הדר וליכא" ולא משום "בעינן פרי" וליכא ש"מ דאתרוג יבש כן חשוב פרי
זה צד אחד, מצד שני אמרינן חולין צ"ב א' דלכו"ע גיד חשיב כעץ בעלמא, ואינו חשיב בשר כלל. וא"כ ה"ה אתרוג היבש נחשב עץ. והא דאמרינן דאתרוג היבש פסול משום הדר, לא איירי שנתמעט לחלוחיתו לגמרי.
Re: האם מברכים הנותן ריח טוב בפירות על אתרוג יבש?
פורסם: ד' ספטמבר 13, 2023 11:47 am
על ידי כדכד
אם יש לו לחלוחית יהיה כשר לפחות למ"ד אחד.
מניין ההשוואה בין אתרוג יבש לגיד?
Re: האם מברכים הנותן ריח טוב בפירות על אתרוג יבש?
פורסם: ד' ספטמבר 13, 2023 11:51 am
על ידי צופה_ומביט
שו"ע או"ח רטז, ב:
ואם היה פרי ראוי לאכילה מברך הנותן ריח טוב בפירות.
משנ"ב סק"ח:
ראוי לאכילה: כאתרוג ותפוח או פרי אדמה שמריח ריח טוב. ואפילו אינו ראוי לאכול בפ"ע אלא ע"י תערובות וכמו שיתבאר בסוף הסעיף.
Re: האם מברכים הנותן ריח טוב בפירות על אתרוג יבש?
פורסם: ד' ספטמבר 13, 2023 4:53 pm
על ידי עזריאל ברגר
צופה_ומביט כתב:שו"ע או"ח רטז, ב:
ואם היה פרי ראוי לאכילה מברך הנותן ריח טוב בפירות.
משנ"ב סק"ח:
ראוי לאכילה: כאתרוג ותפוח או פרי אדמה שמריח ריח טוב. ואפילו אינו ראוי לאכול בפ"ע אלא ע"י תערובות וכמו שיתבאר בסוף הסעיף.
השאלה היא האם בעינן
ראוי לאכילה עכשיו - או שעכ"פ עכשיו הוא ראוי להכין ממנו מרקחת וכדו' - או שמספיק שזהו פרי
ממין הראוי לאכילה