המנהג להעלות הבעל קורא לתוכחה
פורסם: ב' ספטמבר 04, 2023 3:57 pm
בשבת התפללתי במנין מצומצם והבעל קורא היה אמור גם לקרוא ההפטרה ורצו להעלותו למפטיר
שאלוני את מי מעלים לתוכחה ואמרתי שהמנהג להעלות הבעל קורא. אמרו לי שרוצים להעלותו למפטיר ואמרתי שיעלה פעמים, גם לתוכחה וגם למפטיר
בפועל, העלו למפטיר אדם אחר שכנראה לא ידע או לא רצה לקרוא ההפטרה והבעל קורא קרא את ההפטרה לאחר שלא עלה למפטיר כי אם לתוכחה.
הפסק שלי שיעלה פעמיים היה מבוסס על זכרון מהלכות קריאת התורה ששם נאמר שאם אין מי שיודע לקרוא ההפטרה אלא מי שכבר עלה יעלו למפטיר ממי שכבר עלה.
אמנם אח"כ הסתבר לי שאין זה ברור ושאם יש אפשרות אחרת אז עדיף שיעלה מי שלא עלה.
כאן אני שואל האם בכה"ג שהבעל קורא רוצה לעלות למפטיר והמנהג הוא שעולה לתוכח האם נחשב שאין אפשרות אחרת ואפשר להעלותו פעמיים?
שאלוני את מי מעלים לתוכחה ואמרתי שהמנהג להעלות הבעל קורא. אמרו לי שרוצים להעלותו למפטיר ואמרתי שיעלה פעמים, גם לתוכחה וגם למפטיר
בפועל, העלו למפטיר אדם אחר שכנראה לא ידע או לא רצה לקרוא ההפטרה והבעל קורא קרא את ההפטרה לאחר שלא עלה למפטיר כי אם לתוכחה.
הפסק שלי שיעלה פעמיים היה מבוסס על זכרון מהלכות קריאת התורה ששם נאמר שאם אין מי שיודע לקרוא ההפטרה אלא מי שכבר עלה יעלו למפטיר ממי שכבר עלה.
אמנם אח"כ הסתבר לי שאין זה ברור ושאם יש אפשרות אחרת אז עדיף שיעלה מי שלא עלה.
כאן אני שואל האם בכה"ג שהבעל קורא רוצה לעלות למפטיר והמנהג הוא שעולה לתוכח האם נחשב שאין אפשרות אחרת ואפשר להעלותו פעמיים?