אבי שליט"א סיפר לי שכשהוא למד בישיבת באר יעקב הבחורים נהגו לא לשים שקדי מרק במרק בשבת משום חשש בישול. לאחרונה חשבתי על זה שוב, ונראה פשוט שיש להתיר מהטעמים הבאים:
קיימא לן שאין בישול אחר בישול, והנה זה נכון ששקדי מרק לא עברו בישול, אבל עברו טיגון, ולפי שיטות רבות, טיגון היינו בישול.
אפילו אם תמצי לומר שטיגון אינו בישול, אלא נחשב כעין צלי למשל, הרי שיטת הרבה ראשונים הוא, שאין בישול אחר צלי.
אפילו אם תמצא לומר שיש בישול אחר צלי, אבל מרק בקערה הרי הוא כלי שני, וקיי"ל שכלי שני אינו מבשל.
ואין לומר ששקדי מרק הם קלי הבישול, שהרי עינינו רואות שהם קשים ואינם מתבשלים בקלות.
משום כל הנ"ל, נראה פשוט שמותר לשים שקדי מרק במרק בשבת. האם חשבון זה הוא נכון?