עמוד 1 מתוך 1
חובת עונה ביום אם טבלה ביום
פורסם: ה' דצמבר 01, 2022 8:40 am
על ידי חד ברנש
אם אשה טבלה לנידותה ביום (השמיני כמובן), האם יש חובת עונה ביום עצמו (ות"ח מאפיל בטליתו וכו') או רק בלילה (הבא)?
אני שואל זאת בעקבות תוספות רשב"ש על פירוש רש"י, פרשת תולדות, סוף עמ' קא. יעויין שם.
Re: חובת עונה ביום אם טבלה ביום
פורסם: ה' דצמבר 01, 2022 9:09 am
על ידי עזריאל ברגר
מסברא - ברור לי שאין חובה כזאת (אא"כ במקרה שיש בעיה כלשהי לקיים עונה בלילה, ואף על זה יש להתיישב), וכן משמע מסתימת כל הפוסקים שלא כתבו דין כזה.
לצערי, אינני מכיר את תוספות רשב"ש, ואיני יודע היכן למצוא את דבריו.
Re: חובת עונה ביום אם טבלה ביום
פורסם: ה' דצמבר 01, 2022 9:28 am
על ידי חד ברנש
עזריאל ברגר כתב:לצערי, אינני מכיר את תוספות רשב"ש, ואיני יודע היכן למצוא את דבריו.
הפוך בו (ב'אוצר') והפוך בו (ב'פורום האוצר') דכולא בהם.
עי' כאן
viewtopic.php?f=7&t=45793&p=777099&hilit=%D7%AA%D7%95%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%AA+%D7%A9%D7%9E%D7%95%D7%90%D7%9C+%D7%A9%D7%9C%D7%9E%D7%94#p777099
Re: חובת עונה ביום אם טבלה ביום
פורסם: ה' דצמבר 01, 2022 10:18 am
על ידי כדכד
לי מסתבר יותר שהן הטבילה ביום והן התשמיש ביום נועדו להסחת דעתם של אנשי גרר מהענין שכן יתכן שהם ידעו על הנוהג לטבול בילה או לשמש בלילה ולכן חשבו יצחק ורבקה שכך יוכלו להסתיר יותר את היותם איש ואשה.
חשבתי להביא ראיה מהא דלא שמענו חיוב כזה בפוסקים אבל אולי אין ראיה כי כיום כולן טובלות בלילה ואולי בזמנים שהיו טובלים ביום היה דין אחר
Re: חובת עונה ביום אם טבלה ביום
פורסם: ה' דצמבר 01, 2022 9:48 pm
על ידי עזריאל ברגר
יישר כח.
כדכד כתב:ואולי בזמנים שהיו טובלים ביום היה דין אחר
נדה ויולדת - טבילתן בלילה ומשמשות מיד.
זבה קטנה וגדולה - טבילתן ביום ואסורות לשמש עד הלילה שמא יראו ויסתרו למפרע.
ועכ"פ הפוסקים מלאים בדיונים על נשים שטובלות ביום מפני הצורך, ולא אשתמיט להו למימר שחייבים לשמש מיד.
Re: חובת עונה ביום אם טבלה ביום
פורסם: ה' דצמבר 01, 2022 9:50 pm
על ידי עזריאל ברגר
כדכד כתב:לי מסתבר יותר שהן הטבילה ביום והן התשמיש ביום נועדו להסחת דעתם של אנשי גרר מהענין שכן יתכן שהם ידעו על הנוהג לטבול בילה או לשמש בלילה ולכן חשבו יצחק ורבקה שכך יוכלו להסתיר יותר את היותם איש ואשה.
שפיר קאמרת.