למה תמיד של בוקר לא מעכב את התמיד של בין הערביים?
פורסם: ה' נובמבר 24, 2022 4:36 pm
למה כתוב בפוסקים שתמיד של בוקר לא מעכב את התמיד של בין הערביים? הרי כתוב את הכבש השני תעשה בין הערביים, וברגע שלא מקריבים בבוקר, אז מתבטל תורת כבש שני.
yankev כתב:כמובן שלא. המילה שם ט"ס.
בריטב"א יומא לד. ד"ה וא"ת ואכתי.
אגב, עדיין דברי רש"י לא ברורים בשבילי, כי עדיין אין מקרא יוצא מידי פשוטו (שני בין הערביים ולא ראשון בין הערביים). וגם אם נאמר שבפרשת תצוה עוסק בחנוכת המזבח, עדיין בפרשת פנחס לא עוסק בחנוכת המזבח. ועל זה משיב רש"י שלומדים מזה בספרי שזה שניים ולא ארבעה. אבל בכל זאת, זה שלומדים מזה בספרי שזה שניים ולא ארבעה - עדיין לכאורה לא סותר ומאידך גם לא מסתדר עם הפשט. האם יש בזה פשטים אחרים?