בספרא (ויקרא כה, ו)
ואכלו אביוני עמך, יכול אין לי אלא פירות שביעית נאכלים אלא לעניים בלבד, מניין אף לעשירים תלמוד לומר לך ולעבדך ולאמתך הרי בעלים עשירים אמורים, עבדים ושפחות אמורים, אם כן למה נאמר ואכלו אביוני עמך העניים אוכלים אחר הביעור, ולא עשירים דברי רבי יהודה, רבי יוסי אומר אחד עניים ואחד עשירים אוכלים אחר הביעור.
ניחא לר' יהודה (שלא נפסקה הלכה כמותו) ברור למה כתוב ואכלו אביוני עמך, אבל לר' יוסי למה כתוב את זה?
השאלה היא גם לשיטה שיש גירסה שר' יוסי אמר אחד עניינים ואחד עשירים לא אוכלים אחר הביעור. כמו שמובא בר"י קורקוס