עמוד 1 מתוך 1
איפור בשבת ע"י נכרית
פורסם: ד' מרץ 30, 2022 10:34 am
על ידי פולסברג
לאחרונה נהוג בכמה מקוואות בארה''ב, שלנשים שיהיה להן בזיון גדול להיות בלי איפור בשבת [שבת שבע ברכות וכדו'], יש נכרית שנותנת עליהן איפור שהוא רק אסור מדרבנן, ובמקום צער נפשי וכבוד הבריות לא גזרו.
מי מכיר תופעה זו, ומה דעת הרבנים ע''ז?
נ''ב - שמעתי שבמקום א' בב''פ עושות את זה בבית הרב, כדי שיהיה ממש תחת חסות הרבנים ולא יבואו להקל בזה סתם.
Re: איפור בשבת ע"י נכרית
פורסם: ד' מרץ 30, 2022 4:39 pm
על ידי יהושע100
לא שמעתי על זה אבל שמעתי כעי"ז שבמכון פועה מייעצים על 'איפור שבת'. דהיינו איפור מסויים שלחלק מהשיטות מותר לשימוש בשבת ובמקום צער וכבוד הבריות וכו' והאיפור נעשה ע"י האישה עצמה.
אגב, יש להעיר שהיתר איפור רגיל (לא 'איפור שבת') ע"י גויה תלי גם במחל' הט"ז והש"ך בנקודות ביו"ד סי' קצח דלט"ז יש בזה איסור משום מסייע והנקודות נקט שאין איסור מסייע אלא במקיף וניקף ואאל"ט האחרונים נקטו בזה כנקודות.
Re: איפור בשבת ע"י נכרית
פורסם: א' אפריל 03, 2022 7:46 am
על ידי הצעיר באלפי
פולסברג כתב:לאחרונה נהוג בכמה מקוואות בארה''ב, שלנשים שיהיה להן בזיון גדול להיות בלי איפור בשבת [שבת שבע ברכות וכדו'], יש נכרית שנותנת עליהן איפור שהוא רק אסור מדרבנן, ובמקום צער נפשי וכבוד הבריות לא גזרו.
מי מכיר תופעה זו, ומה דעת הרבנים ע''ז?
נ''ב - שמעתי שבמקום א' בב''פ עושות את זה בבית הרב, כדי שיהיה ממש תחת חסות הרבנים ולא יבואו להקל בזה סתם.
מכיר ומכיר
גם בויליאמסבורג יש מקווה שע’’י היתר מרב מרשים לכרית לאפר.
בפשטות זה שבות דשבות. כי צביעה בבשר האדם הוא דרבנן לדעת המג’’א ורוב הפוסקים
Re: איפור בשבת ע"י נכרית
פורסם: ד' אפריל 06, 2022 2:29 pm
על ידי פולסברג
בעזהי''ת ראיתי שדנו בזה גדולי הפוסקים בגליון עץ חיים החדש.
מי יעלה לנו?
viewtopic.php?f=7&t=59240
Re: איפור בשבת ע"י נכרית
פורסם: ד' אפריל 06, 2022 6:00 pm
על ידי הפשוט בפשטותו
יש לציין שדעת הגרמ"ש קליין שמותר לאשה לטבול במקום הצורך עם איפור!
Re: איפור בשבת ע"י נכרית
פורסם: ה' אפריל 07, 2022 1:37 am
על ידי יוסף חיים אוהב ציון
הפשוט בפשטותו כתב:יש לציין שדעת הגרמ"ש קליין שמותר לאשה לטבול במקום הצורך עם איפור!
השיבני מו"צ חשוב בי"ם.
שלום וברכה אען בקוצר
לדעתי במקום צורך גדול של מקום ביטול עונה או כישלון וכדו' לפי ראות עיני הרב יש כמה אפשריות או לטבול עם איפור עמיד או לטבול בתחילת השקיעה ולהתאפר כנ"ל מאחר דהוי שבות לכמה פוסקים או לטבול מבעוד יום ואחר כן להתאפר ותבוא לבית אחר חשיכה עיין שכ"כ בשו"ת שרידי אש ח"ב סימן מג ובמקום צורך אפשר לסמוך גם על השואל ומשיב והאגרות משה שאם יש בנים גדולים מימלא אין יחוד ומותר אף עם בעלה בבית.