האם יולדת ענייה יכולה להביא תור אחד ובן יונה אחד?
האם שזה שייך במחלוקת ר"ש ור"י בכריתות ט:?
yankev כתב:האם יולדת ענייה יכולה להביא תור אחד ובן יונה אחד?
כדכד כתב:ועד שמביאים ראיה מהמשנה ומהרמב"ם, האין זה מפורש בכתוב?
עזריאל ברגר כתב:yankev כתב:האם יולדת ענייה יכולה להביא תור אחד ובן יונה אחד?
לא. ראה משנה קינים פ"ב משנה ה' ובמפרשיה, וכן פסק הרמב"ם.
yankev כתב:כדכד כתב:ועד שמביאים ראיה מהמשנה ומהרמב"ם, האין זה מפורש בכתוב?
זה נשאל בעקבות הכתוב בפרשת השבוע. ואם זה כזה פשוט אז למה היה צריך לכתוב את זה כדין בפני עצמו במשנה?
כדכד כתב:לגבי המשנה - לא בדקתי ביסודיות
אבל יתכן שהמשנה משמיעה את הדין הזה למרות שהוא מפורש בכתוב כדי להביא מיד אחריו את מחלוקת התנאים מה קובע אם הביאה תור ובן יונה - איזה נקבע להקרבה ויביא לו זוג ממינו ואיזה לא יוקרב
כדכד כתב:yankev כתב:כדכד כתב:ועד שמביאים ראיה מהמשנה ומהרמב"ם, האין זה מפורש בכתוב?
זה נשאל בעקבות הכתוב בפרשת השבוע. ואם זה כזה פשוט אז למה היה צריך לכתוב את זה כדין בפני עצמו במשנה?
כתוב "שתי תורים או שני בני יונה".
אני לא רואה פה עוד אפשרויות
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 149 אורחים