בגמ' סנהדרין נ"ז. דבן נח נהרג על גזל פחות משוה פרוטה אבל בישראל אין איסור בפחות משוה פרוטה דבני מחילה ננהו וברש"י בדף נ"ט. ד"ה משום דלאו בני מחילה נינהו. שאף ישראל נצטוו על הגזל אלא שפחות משוה פרוטה אינו נחשב גזל בעיניהם שעוברין על מדתן שרחמנין הן ומוחלין על דבר קל אבל בני נח אכזרים הם:
ידוע מחלוקת הראשונים האם לישראל קודם מתן תורה היה להם דין בני נח או דין ישראל המל"מ בספרו פרשת דרכים (דרך האתרים דרוש ראשון) ערבי נחל (דרוש א לשבה"ג בסופו), ולכאורה לפי הצד דהיה להם דין בני נח חייבים גם על גזל פחות משוה פרוטה, אבל לפי דברי רש"י שרחמנין הן, א"כ אף קודם מתן תורה מחלין על פחות משוה פרוטה, אבל אם נאמר דמה דמצינו בגמ' יבמות ע"ט. דאמר דוד אמר שלשה סימנים יש באומה זו הרחמנים והביישנין וגומלי חסדים, קבלו במעמד הר סיני בעת קבלת התורה, שפיר חייבים אף על פחות משוה פרוטה קודם מתן תורה.
ומצאתי בירושלמי קידושין פ"ד ה"א בשינו לשון אמר דוד שלשה מתנות טובות נתן הקב"ה לישראל רחמנין ובויישינין וגומלי חסדים, ומתנה זו שפיר י"ל שפיק קיבלו במתן תורה