עמוד 1 מתוך 1

לומר קדיש תתקבל במנחה קצרה שיצאו מקצתן

פורסם: ד' פברואר 16, 2022 11:47 am
על ידי עליך עיננו
לכו''ע אם התחילו חזרת הש''ץ ויצאו מקצתן מותר לומר קדיש תתקבל שזה שייך לתפילה,[ואם יצאו לפני חזרת הש''ץ נחלקו בזה האם מותר להתחיל החזרה ללא מנין סי' נה' במ''ב ס''ק טז' בשם הד''מ] ולגבי ערבית אם התחילו שמו''ע בלחש שהיה מנין דעת המ''ב שם ס''ק כב' שאפשר לומר את הקדיש לאחריו,משא''כ בשחרית שלא התחילו חזרת הש''ץ ויתפללו עשרה בלחש, דעת הנוב''י המובא בביאור הלכה שאין להתחיל חזרה ולא לומר קדיש שלאחריו,ולא דומה לתפילת ערבית שלא נתקן בה חזרה בכלל.
שאלתי. מה יהיה הדין במנחה קצרה שמתפללים במנין עד קדושה בעשרה ולפני קדיש תתקבל יצא אחד האם יהיה מותר לומר קדיש אחריו?
והצדדים הם האם זה כמו שהתחילו חזרת הש''ץ וממילא מותר לומר קדיש לכו''ע,או שזה דומה לשחרית שהתפללו רק בלחש שאין לומר קדיש.
ועוד שאלה האם הקדיש תתקבל חוזר על התפילה בלחש,או על החזרה שלפי הנוב''י הנ''ל משמע שאם לא התחילו חזרה אין לומר קדיש אפילו שהיה מנין שהתחיל בלחש,ולא דומה למעריב.

Re: לומר קדיש תתקבל במנחה קצרה שיצאו מקצתן

פורסם: ד' פברואר 16, 2022 12:55 pm
על ידי חיימקה
ע' אשי ישראל בתשובות הגר"ח הראשונות אות מא, והובא גם בגוף הספר פרק טו ס"ק קלז.
ולגבי השאלה השנייה יעוין שם בהערה הקודמת שהיא גופא סברת רעק"א דפליג על הנוב"י.

Re: לומר קדיש תתקבל במנחה קצרה שיצאו מקצתן

פורסם: ד' פברואר 16, 2022 3:23 pm
על ידי עליך עיננו
חיימקה כתב:ע' אשי ישראל בתשובות הגר"ח הראשונות אות מא, והובא גם בגוף הספר פרק טו ס"ק קלז.
ולגבי השאלה השנייה יעוין שם בהערה הקודמת שהיא גופא סברת רעק"א דפליג על הנוב"י.

ייש"כ!
ושם כתב בלשון יתכן, וצ"ע ולא פסק להדיא, האם לא מוזכר להדיא ענין זה בשאר הפוסקים?