בחפשי כותב כתב:ולולא דמסתפינא הוה אמינא, שכל הזמן ששהה משה בבית פרעה, וכן אח"כ כשהיה נע ונד בגלות, נעשה נס שנדמה לכל רואיו כאיש מצרי
אך איתא במדרש תנחומא (שמות סימן יא): "איש מצרי הצילנו וגו'.
וכי בדמות מצרי היה משה? אלא אלולי איש מצרי לא נכנס למדין".
אגב, אעתיק דבריו הנפלאים של פירוש 'יפה תואר' על מדרש תנחומא הנ"ל (מובא בפירוש עץ יוסף) וזה לשונו: "וכי בדמות איש מצרי היה משה. הכוונה, שהיו המצרים ניכרים בצורתם כי היתה משונה מהעברים, וכמו שאנו רואים עוד היום והן הנקראים ציגאיינע"ר, שהכרת פניהם ענתה בם בכל מקום שהם, ולכן קשיא ליה וכי בדמות איש מצרי היה משה והלא מראהו היה כמראה מלאך, איך טעו בו לחשבו מצרי".
וכתבתי רק ע"ד שבעים פנים לתורה, לולא דמסתפינא, שאולי אכן היה בדמות מצרי (בעיני פרעה וכו') ובדרך נס, כנס שנעשה לאסתר.