עמוד 1 מתוך 1

בעלים מפגלין - אנשי מעמד בקרבן ציבור

פורסם: ב' דצמבר 13, 2021 12:58 am
על ידי סייג לחכמה
יש להעיר האם לרבי אלעזר ברבי יוסי במסכת זבחים מז. שהבעלים גם כן מפגלין בקרבן ורבא מבאר הטעם מכיון דכתיב והקריב המקריב, הלכך הוו להו בכלל המקריב לא יחשב מה יהא הדין בקבן ציבור שעומדים שם בשעת הקרבה אנשי מעמד ישראלים מטעם המבואר במסכת תענית (דף כו.) תשמרו להקריב לי במועדו היאך שומר אם אינו עומד על גביו, האם גם הם יכולים לפגל הקרבן ציבור או שאני ?

Re: בעלים מפגלין - אנשי מעמד בקרבן ציבור

פורסם: ב' דצמבר 13, 2021 11:54 am
על ידי עזריאל ברגר
סייג לחכמה כתב:יש להעיר האם לרבי אלעזר ברבי יוסי במסכת זבחים מז. שהבעלים גם כן מפגלין בקרבן ורבא מבאר הטעם מכיון דכתיב והקריב המקריב, הלכך הוו להו בכלל המקריב לא יחשב מה יהא הדין בקבן ציבור שעומדים שם בשעת הקרבה ישראלים מטעם המבואר במסכת תענית (דף כו.) תשמרו להקריב לי במועדו היאך שומר אם אינו עומד על גביו, האם גם הם יכולים לפגל הקרבן ציבור או שאני ?

ותיבעי לך כל אחד ואחד מישראל?

Re: בעלים מפגלין - אנשי מעמד בקרבן ציבור

פורסם: ב' דצמבר 13, 2021 1:38 pm
על ידי סייג לחכמה
עזריאל ברגר כתב:
סייג לחכמה כתב:יש להעיר האם לרבי אלעזר ברבי יוסי במסכת זבחים מז. שהבעלים גם כן מפגלין בקרבן ורבא מבאר הטעם מכיון דכתיב והקריב המקריב, הלכך הוו להו בכלל המקריב לא יחשב מה יהא הדין בקבן ציבור שעומדים שם בשעת הקרבה ישראלים מטעם המבואר במסכת תענית (דף כו.) תשמרו להקריב לי במועדו היאך שומר אם אינו עומד על גביו, האם גם הם יכולים לפגל הקרבן ציבור או שאני ?

ותיבעי לך כל אחד ואחד מישראל?

זאת לא מיבעי לי דאפשר לומר לפי התוספות בזבחים דף כ"ט. בשם יש מפרשים דבכל מחשבת פיגול בעינן שיעמוד המחשב במקום משולש בעזרה עיי"ש ועיין בשו"ת חזון נחום ח"ב סי' ל"א