עזריאל ברגר כתב:מסברא - תמימה.
כמו שיש לה חזקה שאינה טרפה.
סליחות כתב:עזריאל ברגר כתב:מסברא - תמימה.
כמו שיש לה חזקה שאינה טרפה.
האם אפשר להסיק מכך שרוב הבהמות תמימות?
סליחות כתב:אשמח לראות הוכחות מחז"ל.
עזריאל ברגר כתב:סליחות כתב:עזריאל ברגר כתב:מסברא - תמימה.
כמו שיש לה חזקה שאינה טרפה.
האם אפשר להסיק מכך שרוב הבהמות תמימות?
בגיל יום - כן.
סליחות כתב:מה נשתנה גיל יום מגיל יומיים? ומה מערער את חזקת הרוב ביום השני?
סליחות כתב:אשמח לראות הוכחות מחז"ל.
לפי פשוטו כתב:לענין טריפה כתבו התוס בחולין יא. דאחר שנה יש חזקה שאינה טריפה אלא דהוה חזקה שלא נתבררה בשעתה.
ומוכח ומדברי התוס דבהמה שנולדה היא בספק טריפה, וא"א להחזיקה אלא לאחר שנה שאז ברי שלא נולדה טריפה אלא דיש את החסרון שלא נתבררה בשעתה.
וא"כ ה"ה לגבי בע"מ.
אמנם הראשונים שם הביאו את דעת רבינו שמשון להתיר הגבינות מכח חזקה הבאה מכח רוב,וזה שייך לכאו' גם בספק בע"מ.
עזריאל ברגר כתב:אבל ההלכה של "נשחטה הרי היא בחזקת היתר עד שיוודע לך במה נטרפה" - היא הלכה גם לבהמה בת יומה, וכדלעיל!
גימפעל כתב:סליחות כתב:אשמח לראות הוכחות מחז"ל.
דאמר רב הונא: בהמה בחייה בחזקת איסור עומדת עד שיודע לך במה נשחטה נשחטה בחזקת היתר עומדת עד שיודע לך במה נטרפה
משתמשים הגולשים בפורום זה: שמואל דוד ו־ 131 אורחים