עושה חדשות כתב:מוזכר בחז"ל בכמה מקומות שיש מידת חסידות שלא לילך ד' אמות בלא ציצית או תפילין.
הפוסקים הזכירו את זה ג"כ, והמשמעות ברורה שזה לא שיעור זמן כדי הילוך ד"א אלא הליכה בפועל.
צריך להבין מה הענין בזה, וכיצד נקשרו מצוות אלו עם 'בלכתך בדרך' יותר מאשר 'בשבתך בביתך'.
או במילים אחרות, אדם שלבש תפילין למשך זמן רב אבל נשאר על עומדו ולא פסע אפילו אמה אחת, האם חיסר משהו.
ואם יש לאדם אפשרות ללבוש ציצית ותפילין רק חלק מהיום ולא כולו, האם עליו לבחור את הזמנים בהם הוא הולך יותר?
עי' שו"ת מהר"ח אור זרוע שאלה יא שמשווה מילה לציצית ותפילין ומשמע להדיא שזה לא בהליכה דוקא וז"ל:
אלא כל הני עיקר מצוותן אינו העשייה אלא שהמילה חתומה בבשרו וכן ישיבתו בסוכה וכן תפילין המונחין בראשו ובזרועו, ומילה גם היא עיקר מצותה כן שאל"כ דוד המלך ע"ה שהיה מצטער כשנכנס למרחץ וראה עצמו ערום בלא מצוה נזכר על המילה ואם לא היה מצות המילה אלא העשייה למה שמח עליה יותר מראשו וזרועו וכל גופו שקיים בהם מצות תפילין וציצית וכמה מצות אלא מילה היא מצוה בכל עת כתפילין המונחין בראשו וציצית בבגדו.