קי"ל דכל שאין בו תפוסת אדם מותר בהנאה, ולהכי אם עבד הרים מותרים בהנאה.
מאידך אם עשה בהם מעשה לשם עכו"ם אסורים בהנאה.
השאלה: אם עשה מעשה באותו הר ועבד לשם השר של אותו הר, מי חשיב כעובד ההר עצמו ואסור בהנאה, או לא חשיב כעובד ההר עצמו ומותר בהנאה?
המשתחווה לקרקע עולם, לא אסרה; חפר בה בורות שיחין ומערות לשם עבודה זרה, אסרה.
סליחות כתב:האם אין משמע ברמב"ם שכל הקרקע נאסרת? (כי לא משנה אם מדובר בהר או במישור)
ברמב"ם ע"ז פ"ח ה"ד:המשתחווה לקרקע עולם, לא אסרה; חפר בה בורות שיחין ומערות לשם עבודה זרה, אסרה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 195 אורחים