עמוד 1 מתוך 3

לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: ו' יולי 22, 2011 4:08 pm
על ידי שליטא
אדם שמאמין שר' נחמן ציווה לבוא אליו בראש השנה לאומן ויהי מה! - האם כאשר השבע ברכות שלו נופלים בתאריך שהוא צריך לטוס לאומן (באופן שהוא לא אשם בזה בכלל!! )
האם הוא יכול לקיים את דברי ר' נחמן מברסלב או שישנו איסור לעזוב את האישה באמצע שבע ברכות...

אשמח לקבל מקור בענין...

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: ו' יולי 22, 2011 4:13 pm
על ידי תולעת ספרים07
יתכן בהחלט שיש בזה משום אין מערבבים שמחה בשמחה וראה בפוסקים מתי נקרא לערבב שמחה באמצע השבע ברכות
מלא שבוע זאת.
כתבתי בחופזה
-
ובכל אופן אם כבודו רוצה לנסוע לבד ברור שאסור שהרי צריך לשמחה שבעה ימים...
ראה כתובות ט וכמדומני שיש בזה ערך טוב בא"ת וגם בספר הנישואין כהלכתן ניתן להיעזר קצת

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: ו' יולי 22, 2011 5:13 pm
על ידי עשוי לנחת
תאמין לי שתעשה לר' נחמן ערימות של נחת אם תשאר עם האשה! תעבוד עם שכל, אל תתפתה לרגש.
ומנסיון, אתה תרויח אח"כ כל החיים, ומי יודע אם רק בזכות זאת הגברת תסכים אח"כ לשחרר אותך כל שנה....
ובאגב, הקב"ה גם ישמח מאוד...

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: ו' יולי 22, 2011 5:35 pm
על ידי מייש
יצויין כי יש דעות שבמשך כל השנה ראשונה אסור לבעל ללון מחוץ לביתו (כלומר בלא אשתו)

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: ו' יולי 22, 2011 6:10 pm
על ידי מורה צדק
מצד אחד הוא בבעיה, איפה הוא יתפלל בראש השנה, הרי כל החסידות שלו נוסעים?
מצד שני הוא לא יכול לקחת את הכלה איתו
ומצד שלישי אסור לו לעזוב את אשתו בימים אלו וללכת לטייל
ומה עם ושמח את אשתו? אפילו לא בתוך הז' ברכות?
ובכלל ראש השנה זה לא זמן לטיולים.

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: ו' יולי 22, 2011 6:22 pm
על ידי תולעת ספרים07
תיקנו חכמים שבע ברכות כדי שישמח את אשתו
אין כוונתי לשבע ברכות אלא לימי המשתה ועיין רמב"ם אשר שבעה ימים אסור במלאכה
ובנוגע לטיולים כבודו לבטח יודע שושימח את אשתו בשבע ברכות אין הכוונה לטיולים....
---
ובאמת שכבר ראיתי ת"ח גדולים שטעו בזה בין שבעת ימי שבע ברכות לבין שבעת ימי המשתה ועיין היטב ברמב"ם.

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 12:28 am
על ידי מורה צדק
עדיין לא הבנתי מה החילוק בין ז' ימי הז' ברכות לז' ימי המשתה.

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 12:43 am
על ידי שליטא
תולעת ספרים07 כתב:יתכן בהחלט שיש בזה משום אין מערבבים שמחה בשמחה וראה בפוסקים מתי נקרא לערבב שמחה באמצע השבע ברכות
מלא שבוע זאת.
כתבתי בחופזה
-
ובכל אופן אם כבודו רוצה לנסוע לבד ברור שאסור שהרי צריך לשמחה שבעה ימים...
ראה כתובות ט וכמדומני שיש בזה ערך טוב בא"ת וגם בספר הנישואין כהלכתן ניתן להיעזר קצת


משום כך כתבתי שר' נחמן ציווה (למ"ד) לבוא אליו בראש השנה כו' לכן זה לא קשור לאין מערבבים שמחה בשמחה...

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 12:48 am
על ידי שליטא
ובכל אופן אם כבודו רוצה לנסוע לבד ברור שאסור שהרי צריך לשמחה שבעה ימים...
ראה כתובות ט וכמדומני שיש בזה ערך טוב בא"ת וגם בספר הנישואין כהלכתן ניתן להיעזר קצת[/quote]

מה גדר החיוב של שמחה זו מעיקר הדין?

וכי חייב להיות איתה 24 שעות ביום?

אשמח לקבל הפניה מדוייקת בהלכה...

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 12:51 am
על ידי שליטא
עשוי לנחת כתב:תאמין לי שתעשה לר' נחמן ערימות של נחת אם תשאר עם האשה! תעבוד עם שכל, אל תתפתה לרגש.
ומנסיון, אתה תרויח אח"כ כל החיים, ומי יודע אם רק בזכות זאת הגברת תסכים אח"כ לשחרר אותך כל שנה....
ובאגב, הקב"ה גם ישמח מאוד...


יש לך מקור מר' נחמן?

לא כדאי להיות יותר חכם ממה שר' נחמן כתב בעצמו...
כגון "הראש השנה שלי עולה על הכל" ויש עוד הרבה מה לומר בזה, משום כך כתבתי מראש שאני שואל את השאלה הזו לפי אותו מאן דאמר שסובר שר' נחמן ציווה על כולם לבוא לקברו באומן בראש השנה.. (ליתר דיוק זה בערב ראש השנה

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 12:52 am
על ידי שליטא
מייש כתב:יצויין כי יש דעות שבמשך כל השנה ראשונה אסור לבעל ללון מחוץ לביתו (כלומר בלא אשתו)


מה המקור?

ולכאורה נראה לחלק שגם לפי אותו מאן דאמר מדובר בלינה שאינה לצורך מצווה, ולא בלינה שהיא לצורך מצווה וק"ל

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 1:01 am
על ידי שליטא
מורה צדק כתב:מצד אחד הוא בבעיה, איפה הוא יתפלל בראש השנה, הרי כל החסידות שלו נוסעים?
מצד שני הוא לא יכול לקחת את הכלה איתו
ומצד שלישי אסור לו לעזוב את אשתו בימים אלו וללכת לטייל
ומה עם ושמח את אשתו? אפילו לא בתוך הז' ברכות?
ובכלל ראש השנה זה לא זמן לטיולים.


אני לא טס לשם בשביל להתפלל עם חסידי ברסלב (חוץ מזה שאני לא רגיל להתפלל עם חסידי ברסלב..

- לגבי ושמח את אשתו כו' זה בדיוק הספק שלי..

האם מה שר' נחמן ציווה לבוא אליו בראש השנה זה אפילו בז' ברכות או שעד כאן תחום שבת..

הספק הוא כזה:
לפי ר' נחמן כל תיקון העולם תלוי בראש השנה שלו (למ"ד) השאלה היא האם בגלל זה נדחה מצווה מדאו' או שלא

מכוון שהמצווה כאן היא שונה משאר המצוות..

כאן המצווה תלויה בדעת האשה וממלא יש כאן את הסברא של ניחה ליה (כרגע אני לא מאריך מה בדיוק נח לאישה בזה..) או שאין לזה שום קשר לדעת האשה אלא זו מצווה ככל המצוות ואין זה תלוי בדעת האשה ולכן אין היא יכולה למחול על כך וממלא אסור לטוס לאומן בז' ברכות..

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 1:03 am
על ידי שליטא
תולעת ספרים07 כתב:תיקנו חכמים שבע ברכות כדי שישמח את אשתו
אין כוונתי לשבע ברכות אלא לימי המשתה ועיין רמב"ם אשר שבעה ימים אסור במלאכה
ובנוגע לטיולים כבודו לבטח יודע שושימח את אשתו בשבע ברכות אין הכוונה לטיולים....
---
ובאמת שכבר ראיתי ת"ח גדולים שטעו בזה בין שבעת ימי שבע ברכות לבין שבעת ימי המשתה ועיין היטב ברמב"ם.


זה בדיוק הספק...

הרמב"ם דיבר בענייני רשות ולא בענייני מצווה , ולאותו מאן דאמר שסובר שר' נחמן ציווה לבוא אליו ממלא אין ראיה מהרמב"ם, לא?

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 1:19 am
על ידי שבטיישראל
ר' נחמן מעולם לא צוה לבא לאומן על ר"ה לאחר פטירתו !!

כל הענין של "ר"ה שלי עולה על כולם" וכדו' היה רק בחיים חיותו של ר' נחמן

ובכלל כל ענין הנסיעה כהיום אין לו שום מקור בכתבי ר' נחמן

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 1:22 am
על ידי מורה צדק
שליטא כתב: וממלא יש כאן את הסברא של ניחה ליה (כרגע אני לא מאריך מה בדיוק נח לאישה בזה..) או שאין לזה שום קשר לדעת האשה אלא זו מצווה ככל המצוות ואין זה תלוי בדעת האשה ולכן אין היא יכולה למחול על כך וממלא אסור לטוס לאומן בז' ברכות..


נראה אשתו של חסיד ברסלב שלא תסכים לבעלה ליסוע לאומן לראש השנה...

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 2:07 am
על ידי תולעת ספרים07
ראה שו"ע אב"ע סימן ס"ד הנושא בתולה צריך לשמוח עמה ז' ימים שלא יעשה מלאכה ולא ישא ויתן בשוק אלא אוכל ושותה ושמח עמה בין אם הוא בחור בין אם אם אלמן וברמ"א כתב שם דחתן אסור בעשיית מלאכה ואסור לצאת יחיד בשוק ע"כ
וכבר כתבו להקשות מה בא הרמ"א להוסיף על דברי המחבר ועיין בחלקת מחוקק שם דכוונת הרמ"א לאשמעינן דלא מהני מחילה ועיין שם ברמ"א בסעיף ב בשם הרבינו ירוחם דמהני מחילתה.
בכל אופן ראה בפוסקים שכתבו לפרש שחלוקים המחבר והרמ"א שלדעת המחבר מותר לה למחול והוא מועיל ולדעת הרמ"א אין מועיל מחילתה וכו'
וכידוע לכבודו שדיני אבן העזר הם קשים ביותר ובפרט שאין ספרי קיצורים בזה על כן לא ניחא לי לכתוב מזכרון וממה שלמדתי פעם.
בכל אופן נתתי לך מראי מקום....
ויתכן בהחלט שתמצא מזור לשאלתך בילקוט יוסף על הלכות שמחה - עד כמה שזכור לי הוא לא הניח דבר גדול וקטן ובזמנו מאוד נהניתי ממנו אך אינו תחת ידי כעת
---
גם אם תעבור בזה עבירה הרי רבי נחמן הבטיח שימשוך מהגיהנום בפאות - ואפשר שכדאי הוא רבי נחמן לסמוך עליו בשעת השמחה והדחק....

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 2:31 am
על ידי שליטא
תולעת ספרים07 כתב:ראה שו"ע אב"ע סימן ס"ד הנושא בתולה צריך לשמוח עמה ז' ימים שלא יעשה מלאכה ולא ישא ויתן בשוק אלא אוכל ושותה ושמח עמה בין אם הוא בחור בין אם אם אלמן וברמ"א כתב שם דחתן אסור בעשיית מלאכה ואסור לצאת יחיד בשוק ע"כ
וכבר כתבו להקשות מה בא הרמ"א להוסיף על דברי המחבר ועיין בחלקת מחוקק שם דכוונת הרמ"א לאשמעינן דלא מהני מחילה ועיין שם ברמ"א בסעיף ב בשם הרבינו ירוחם דמהני מחילתה.
בכל אופן ראה בפוסקים שכתבו לפרש שחלוקים המחבר והרמ"א שלדעת המחבר מותר לה למחול והוא מועיל ולדעת הרמ"א אין מועיל מחילתה וכו'
וכידוע לכבודו שדיני אבן העזר הם קשים ביותר ובפרט שאין ספרי קיצורים בזה על כן לא ניחא לי לכתוב מזכרון וממה שלמדתי פעם.
בכל אופן נתתי לך מראי מקום....
ויתכן בהחלט שתמצא מזור לשאלתך בילקוט יוסף על הלכות שמחה - עד כמה שזכור לי הוא לא הניח דבר גדול וקטן ובזמנו מאוד נהניתי ממנו אך אינו תחת ידי כעת
---
גם אם תעבור בזה עבירה הרי רבי נחמן הבטיח שימשוך מהגיהנום בפאות - ואפשר שכדאי הוא רבי נחמן לסמוך עליו בשעת השמחה והדחק....


כתבתי למעלה שיש לחלק בין דבר רשות לבין דבר מצווה, כל המחלוקת בין מרן לרמא זה בדבר רשות אבל לא בדבר מצווה, לשמוע לר' נחמן זו מצוה של אמונת חכמים ולכאורה האישה היא לא מאן דאמר בזה אלא שכאן התורה ציוותה לשמח את האישה ולכאורה כאן זה הדיון עליה ולכן אני מסתפק בזה..

לגבי ההלצה הנחמדה שלך בסוף..

דע לך שנכון להיום אין לי מושג מי יכנס לגיהנום ומי לא יכנס לגינהום..
יש זוהר מפורש שכותב שיש צדיקים שמגיע להם שכר כרשעים
ויש רשעים שמגיע להם שכר כצדיקים.. (כרגע אני לא זוכר את המקור..)

אחת הסיבות שעולם הבא לא נכתב בתורה זה משום שבתורה לא כותב דברים שאין לנו מושג בהם..

זה נכון שר' נחמן הבטיח שיוציא מגיהנום אבל הוא גם אמר שעל מזיד הוא לא מבטיח...

חוץ מזה שאני לא דן מצד עברה או לא עברה, אלא מצד דעת התורה בענין, כי לגבי עברות תאמין לי שלא זו העברה שמדאיגה אותי :)

יש עוד כמה עברות לפני כן שצריך להזהר מהן.. הלוואי שהייתי נקי מעברות שזו היתה העבירה שתדאיג אותי...

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 2:35 am
על ידי שליטא
מורה צדק כתב:
שליטא כתב: וממלא יש כאן את הסברא של ניחה ליה (כרגע אני לא מאריך מה בדיוק נח לאישה בזה..) או שאין לזה שום קשר לדעת האשה אלא זו מצווה ככל המצוות ואין זה תלוי בדעת האשה ולכן אין היא יכולה למחול על כך וממלא אסור לטוס לאומן בז' ברכות..


נראה אשתו של חסיד ברסלב שלא תסכים לבעלה ליסוע לאומן לראש השנה...



לא לחינם ר' נתן אמר שמשום כך יום הכיפורים חל לאחר ראש השנה...

זה בכדי שהאישה תמחל על שעזבו אותה בראש השנה..

יש הרבה חסידי ברסלב שהאישה שלהם לא מסכימה להם לטוס לאומן בראש השנה אבל על פי רוב מדובר בסוג מסויים של אנשים..

אבל בין כה וכה לא לחינם ר' נתן כתב את מה שכתב כי תמיד יש מקרים שבהם הבעל לא אשם והוא צריך לעמוד בנסיון אפילו עם אשתו היקרה..

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 2:40 am
על ידי תולעת ספרים07
לגבי ההלצה הנחמדה שלך בסוף..
באמת כתבתי בהומור בלבד מדין שמחת חתן מה גם שאני באמצע סעודת מלווה מלכה והייתי חייב באיזה סיפור צדיקים....
בכל אופן הייתי גם יכול להביא מדין חתן מוחלים לו כל עוונותיו וראה בבוטששער שכתב שהכוונה לכל השבע ברכות ועוד.
וזה לכאו' אפילו במזיד שהרי למדים זאת ממחלת נשיו של עשיו הצפיק...
בכל אופן אכן יש לדון במה שכתבת ולא כתבתי דברים נחרצים אם כי שאיני יודע שזה מצווה מדאורייתא ממש עד שאין לאשה כל דעה בעניין....
בכל אופן יתכן בהחלט שחכמים תיקנו לשמח את אשתו לפנים משורת הדין קצת ולא להתריס בה שיש לה כן דעה ולא דעה והדברים עדינים ליודעי ח"ן.
שוב אני כותב קצת בהומור
וכדאי מאוד שתעיין בספר ילקוט יוסף שכתבתי לעיל....

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 2:57 am
על ידי שליטא
שבטיישראל כתב:ר' נחמן מעולם לא צוה לבא לאומן על ר"ה לאחר פטירתו !!

כל הענין של "ר"ה שלי עולה על כולם" וכדו' היה רק בחיים חיותו של ר' נחמן

ובכלל כל ענין הנסיעה כהיום אין לו שום מקור בכתבי ר' נחמן


אז תדע לך שר' נתן חולק עליך... (לפני 4 שנים ביררתי את הסוגיא הזו הדק היטב היטב הדק, אבל מכוון שאני לא התעסקתי בלהפיץ את הענין הזה ברבים משום כך שכחתי את כל המקורות בענין, אבל מכוון שהעלת את הנושא אשתדל לקבץ בשבילך את כל המקורות בענין.. וזה יקח לי קצת זמן..)

זה קצת מקורות ממה שאני זוכר כרגע..

ר' נתן כתב במפורש שרק אדם אחד לא צריך לבוא לאומן בראש השנה וכלשונו:
רק מי שהגיע לשלמות שאין שלמות אחריה הוא לא צריך לבוא לאומן בראש השנה..

"הקבר של רבנו מיועד לו מששת ימי בראשית לתיקון העולם לדורות" - לשונו של ר' נתן

במכתב שכותב לבנו הוא מציין שצריך לבוא לקבר של רבינו בראש השנה דווקא..

בעוד מקום ר' נתן כותב שאסור היה לרבינו לומר בפירוש שיבואו על קברו לאחר פטירתו בשביל זכות הבחירה החופשית..



תדע לך שאני יכול להוכיח לך מכל תורה בליקוטי מוהרן שצריך לטוס לאומן בראש השנה אבל מכוון שזה מהלכים שצריך לאחוז בהם ראש משום כך אני לא יכול לפרסם את זה בכתב כי זה יקח לי המון זמן לכתוב זאת..

חבר שלי בנה אתר ששם יש שעורים על פרשת השבוע - שבכל שיעור יש כמה וכמה הוכחות בענין מכל הספרים הקדושים..

בירור לגבי הענין שצדיק כן מתקן אחרים אפילו לאחר מותו..
בירור לגבי ההבדל בין נשמת משה רבינו לבין שאר הנשמות (אפילו אברהם יצחק ויעקב אהרון כו' כו' )
בירור לגבי הענין שנשמת משה רבינו התגלתה רק חמש פעמים בכל הדורות
ההבדל בין אדם שהוא נשמת משה רבינו לגבי אדם שיש לו ניצוץ מנשמת משה רבינו
וכן לגבי גלגולים עיבורים וכד'..
ועוד ועוד ועוד..


יש לי שעורים על כל החומש (כמה פעמים) ששם אתה תוכל לקבל הסבר מלא בענין הזה עד כדי כך שאחרי שתשמע את הדברים בסבלנות
אתה תקבל תמונה אחרת..

http://www.youtube.com/watch?v=SPUP83Xj ... re=related
זה אחד השעורים (שעוד לא שמעתי) אם תתן לי את הסקייפ שלך אשלח לך שעורים חזקים ומתומצתים שיבררו לך את הענין..

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 2:59 am
על ידי שליטא
אבדוק בילקוט יוסף אבל לא נראה לי שהוא ידבר בענין זה (מלתא דלא רמיה עליה דאינש כו'

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 3:05 am
על ידי שבטיישראל
שליטא כתב:
שבטיישראל כתב:ר' נחמן מעולם לא צוה לבא לאומן על ר"ה לאחר פטירתו !!

כל הענין של "ר"ה שלי עולה על כולם" וכדו' היה רק בחיים חיותו של ר' נחמן

ובכלל כל ענין הנסיעה כהיום אין לו שום מקור בכתבי ר' נחמן


אז תדע לך שר' נתן חולק עליך... (לפני 4 שנים ביררתי את הסוגיא הזו הדק היטב היטב הדק, אבל מכוון שאני לא התעסקתי בלהפיץ את הענין הזה ברבים משום כך שכחתי את כל המקורות בענין, אבל מכוון שהעלת את הנושא אשתדל לקבץ בשבילך את כל המקורות בענין.. וזה יקח לי קצת זמן..)

זה קצת מקורות ממה שאני זוכר כרגע..

ר' נתן כתב במפורש שרק אדם אחד לא צריך לבוא לאומן בראש השנה וכלשונו:
רק מי שהגיע לשלמות שאין שלמות אחריה הוא לא צריך לבוא לאומן בראש השנה..

"הקבר של רבנו מיועד לו מששת ימי בראשית לתיקון העולם לדורות" - לשונו של ר' נתן

במכתב שכותב לבנו הוא מציין שצריך לבוא לקבר של רבינו בראש השנה דווקא..

בעוד מקום ר' נתן כותב שאסור היה לרבינו לומר בפירוש שיבואו על קברו לאחר פטירתו בשביל זכות הבחירה החופשית..



תדע לך שאני יכול להוכיח לך מכל תורה בליקוטי מוהרן שצריך לטוס לאומן בראש השנה אבל מכוון שזה מהלכים שצריך לאחוז בהם ראש משום כך אני לא יכול לפרסם את זה בכתב כי זה יקח לי המון זמן לכתוב זאת..

חבר שלי בנה אתר ששם יש שעורים על פרשת השבוע - שבכל שיעור יש כמה וכמה הוכחות בענין מכל הספרים הקדושים..

בירור לגבי הענין שצדיק כן מתקן אחרים אפילו לאחר מותו..
בירור לגבי ההבדל בין נשמת משה רבינו לבין שאר הנשמות (אפילו אברהם יצחק ויעקב אהרון כו' כו' )
בירור לגבי הענין שנשמת משה רבינו התגלתה רק חמש פעמים בכל הדורות
ההבדל בין אדם שהוא נשמת משה רבינו לגבי אדם שיש לו ניצוץ מנשמת משה רבינו
וכן לגבי גלגולים עיבורים וכד'..
ועוד ועוד ועוד..


יש לי שעורים על כל החומש (כמה פעמים) ששם אתה תוכל לקבל הסבר מלא בענין הזה עד כדי כך שאחרי שתשמע את הדברים בסבלנות
אתה תקבל תמונה אחרת..

http://www.youtube.com/watch?v=SPUP83Xj ... re=related
זה אחד השעורים (שעוד לא שמעתי) אם תתן לי את הסקייפ שלך אשלח לך שעורים חזקים ומתומצתים שיבררו לך את הענין..


יופי !!
הוא אשר דיברתי ....

אין שום מקור בכתבי ר' נחמן על הקיבוץ הכללי באומן לאחר פטירתו !!!

כל המקורות וכל עצם הענין נמצאים אך ורק בכתבי ר' נתן ולא בכתבי ר' נחמן !!!
(המאמר "הר"ה שלי עולה על כולם" שר"ן אמר לא קאי רק על הקיבוץ שבחיים חיותו ולא לאחר פטירתו)

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 3:18 am
על ידי תולעת ספרים07
במקרה שמעתי מאחד הגבאים של הרב ברלנד שליט"א שאמר בשם רבי נחמן שאסור לעשות חובות אז איך זה שהחברה משובו הי"ו עושים חובות כדי לנסוע
תרתי דסתרי...

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 3:24 am
על ידי אוהב אוצר
מספיק לבזבז את הזמן בהבלים.

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 4:17 am
על ידי אוהב אוצר
שליט"א היקר!

התפללת פעם בר"ה אצל רשב"י??? אתה יודע שהוא אמר שיכול הוא לפתור את כל העולם מן הדין???

התפללת פעם בר"ה אצל רמבע"ס??? זה שאתה אומר 'אלקא דמאיר ענני'????

התפללת פעם בר"ה אצל האבות הקדושים במערת המכפלה???

הידעת שכל הדין של ראש השנה עומד על: "ועקדת יצחק היום לזרעו תזכור"!!!

ואתה ועוד כמה אלפים כמוך אומרים ומכריזים: ר"ה של אלו, [ב"מ עפ"ל] לא מגיעים לר"ה של ר' נחמן!

אפשר להמשיך ולכתוב מתוך כאב על בזיון מצוקי ארץ הנגרם מהנסיעה הזאת ועל דעות עקומות ומשובשות ללא דעת תורה צרופה ואשר נסיעה זו כרוכה
הרבה פעמים בבעיות קשות של שלום בית בעצם יום הדין [כך מעדות שסח לי חבר שטס לשם]

האמת, שאין לי כבר כח לדבר בענין זה, אבל אחרי שראיתי את האשכול ה.... הזה, הרגשתי חובה להגיב מעט.

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 11:05 am
על ידי דראל
בלא להתייחס לסוגית נסיעה לאומן וכו', אם הוא משמח את אשתו בכך שנוסע לר"ה לאומן (ותהיה הסיבה אשר תהיה), מקיים בכך 'ושימח את אשתו אשר לקח'.

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 1:38 pm
על ידי ישראל הר כסף
שליטא כתב:דע לך שנכון להיום אין לי מושג מי יכנס לגיהנום ומי לא יכנס לגינהום..
יש זוהר מפורש שכותב שיש צדיקים שמגיע להם שכר כרשעים
ויש רשעים שמגיע להם שכר כצדיקים.. (כרגע אני לא זוכר את המקור..)

אוי, רחמנות, עד לאיפה הגעת?
התמימות מעוותת את השכל כ"כ רחוק?
רחמנא לצלן, אחרי הכל אתה בטוח שיתכן מציאות שעל תפילה תקבל גיהנום? ועל לה"ר גן עדן?
אז מה בדיוק הספק?
בגלל ששמת שם צדיק גם על מי שלא מתפלל ואז יתכן שילך לגיהינום?
על מצוות= גן עדן. על עבירות= גהינום.
מה עכשיו לא ברור?
מה נקרא מצוות ומה עבירות. נכון, אחרי המצאת מצוות והדגשים לא ברורים ברור שיש בלבול.
אז בא אחי יקירי, ותחזור בתשובה מהתחלה, תפתח חומש וגמ' וספרי הלכה ומה שכתוב בהם תעשה. ולא תלך לגיהנום. חבל על הבלבול.

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 2:03 pm
על ידי שליטא
"יופי !!
הוא אשר דיברתי ....

אין שום מקור בכתבי ר' נחמן על הקיבוץ הכללי באומן לאחר פטירתו !!!

כל המקורות וכל עצם הענין נמצאים אך ורק בכתבי ר' נתן ולא בכתבי ר' נחמן !!!
(המאמר "הר"ה שלי עולה על כולם" שר"ן אמר לא קאי רק על הקיבוץ שבחיים חיותו ולא לאחר פטירתו)[/quote] "

לפי שיטתך אין דבר כזה כתבי האריז"ל וכמו כן דברי הזוהר הם לא של רשב"י (שהרי ר' אבא כתב אותן..)

מה לי המלאך גבריאל ומה לי המלאך מיכאל?

על מהרח"ו אתה סומך ועל ר' נתן לא... מדוע??

תעשה בדק בית מה גורם לך להאמין למהרח"ו ולא לר' נתן...

אל תחשוב שכל גדולי ברסלב למיניהם לא יודעים את מה שאתה חושב שאתה יודע..

ואעפ"כ רוב רובם נמצאים שם בראש השנה - כבר אמרתי לך (?) שכל זה נעשה מלכתחילה!!

לר' נחמן ולר' נתן אין רשות משמים לומר במפורש לבוא אליו לאומן לאחר פטירתו - אין רשות!! (אני שמעתי על כך כמה שעורים ומהלכים כך שר' נחמן בכלל לא המציא את זה אלא שפשוט מאד בדורות שלנו אין לאנשים מושגים בתורת החסידות ובפנימיות התורה ויש בזה אריכות..

בכל ענין של בחירה חייב להיות הסתר פנים - חייב הכוונה שחייב!!
(תוכל לבדוק זאת בכל הספרים הקדושים..

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 2:05 pm
על ידי שליטא
תולעת ספרים07 כתב:במקרה שמעתי מאחד הגבאים של הרב ברלנד שליט"א שאמר בשם רבי נחמן שאסור לעשות חובות אז איך זה שהחברה משובו הי"ו עושים חובות כדי לנסוע
תרתי דסתרי...



תקבל נתונים מתוך ספרים וסופרים ולא מתוך מעשים של אנשים כאלה ואחרים...

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 2:07 pm
על ידי שליטא
אוהב אוצר כתב:שליט"א היקר!

התפללת פעם בר"ה אצל רשב"י??? אתה יודע שהוא אמר שיכול הוא לפתור את כל העולם מן הדין???

התפללת פעם בר"ה אצל רמבע"ס??? זה שאתה אומר 'אלקא דמאיר ענני'????

התפללת פעם בר"ה אצל האבות הקדושים במערת המכפלה???

הידעת שכל הדין של ראש השנה עומד על: "ועקדת יצחק היום לזרעו תזכור"!!!

ואתה ועוד כמה אלפים כמוך אומרים ומכריזים: ר"ה של אלו, [ב"מ עפ"ל] לא מגיעים לר"ה של ר' נחמן!

אפשר להמשיך ולכתוב מתוך כאב על בזיון מצוקי ארץ הנגרם מהנסיעה הזאת ועל דעות עקומות ומשובשות ללא דעת תורה צרופה ואשר נסיעה זו כרוכה
הרבה פעמים בבעיות קשות של שלום בית בעצם יום הדין [כך מעדות שסח לי חבר שטס לשם]

האמת, שאין לי כבר כח לדבר בענין זה, אבל אחרי שראיתי את האשכול ה.... הזה, הרגשתי חובה להגיב מעט.



אענה לך בשאלה...

מדוע עושים ענין מרשב"י (הן בלג' בעומר שנכתבו על כך ספרים שלימים, והן בכלל מגדולתו ותורתו של רשב"י..) יותר מרבו ר' עקיבא??

התשובה בזה היא התשובה לשאלתך..

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 2:13 pm
על ידי שליטא
ישראל הר כסף כתב:
שליטא כתב:דע לך שנכון להיום אין לי מושג מי יכנס לגיהנום ומי לא יכנס לגינהום..
יש זוהר מפורש שכותב שיש צדיקים שמגיע להם שכר כרשעים
ויש רשעים שמגיע להם שכר כצדיקים.. (כרגע אני לא זוכר את המקור..)

אוי, רחמנות, עד לאיפה הגעת?
התמימות מעוותת את השכל כ"כ רחוק?
רחמנא לצלן, אחרי הכל אתה בטוח שיתכן מציאות שעל תפילה תקבל גיהנום? ועל לה"ר גן עדן?
אז מה בדיוק הספק?
בגלל ששמת שם צדיק גם על מי שלא מתפלל ואז יתכן שילך לגיהינום?
על מצוות= גן עדן. על עבירות= גהינום.
מה עכשיו לא ברור?
מה נקרא מצוות ומה עבירות. נכון, אחרי המצאת מצוות והדגשים לא ברורים ברור שיש בלבול.
אז בא אחי יקירי, ותחזור בתשובה מהתחלה, תפתח חומש וגמ' וספרי הלכה ומה שכתוב בהם תעשה. ולא תלך לגיהנום. חבל על הבלבול.



אני מודה לך על החידוש הגדול שעל מצוות מקבלים גן עדן ועל עבירות מקבלים גהינום...

נשמה אני לא יודע אם יצא לך פעם לראות (או לשמוע מתלמיד חכם אמיתי שמדבר איתך פתוח - ואני מתכוון לפתוח מבלי למכור לך תורות עסקיות ואכמ"ל) שער הגילגולים להאריז"ל..

תציץ שם קצת ותראה מי חזר בגלגול ועל מה הוא חזר בגלגול ואנחנו נמשיך את הדיון משם אם תרצה (ותאמין לי שאין לך שכל מספיק כדי להבין את הדברים רק על פי שכל/דעת תורה, גדולי ישראל לדורותם דיברו בענין והם לא מצאו ידים ורגלים בסוגיא הזו... לי יש נתונים מפורשים מהגאון הגדול ר' בן ציון אבא שאול זיע"א שדיבר בענין הזה ונשאר בצ"ע.. אל תחשוב שסוגית העולם הבא זו סוגיא פשוטה..)

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 2:20 pm
על ידי ישראל הר כסף
אז אולי בכלל רבי נחמן בגהינום? איך יוציא אותך? או אותי?

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 2:21 pm
על ידי שליטא
דראל כתב:בלא להתייחס לסוגית נסיעה לאומן וכו', אם הוא משמח את אשתו בכך שנוסע לר"ה לאומן (ותהיה הסיבה אשר תהיה), מקיים בכך 'ושימח את אשתו אשר לקח'.


כן אבל אני דיברתי באופן שהיא לא שמחה מזה... (אני מתחתן עם חרדלניקית ולא עם ברסלבית, היא הסכימה שאני אטוס לאומן בראש השנה אבל לא בשבע ברכות.. הספק שלי הוא בשבע ברכות..

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 2:23 pm
על ידי ישראל הר כסף
עכשיו עזוב הכל בצד.
קח עצה טובה מסתם אדם.
יש דברים שלא ענינם מותר או אסור, אלא כדאי או לא כדאי.
תשמע לי, זה לא כדאי. גם במחיר תיקון העולם.
למה. ככה. באמת חבל להרוס בידיים. תשאל את בעלי הנסיון. הם יסבירו לך.
את שמו ית' מוחים על המים בשביל לתקן הריסת עולם שכזו. אז גם אם בשבילך זה מחיית שמו בכל אופן תחשוב טוב על מה שנכתב כאן. זה לא בדיחה. זה עסק של חיים שהקב"ה משותף בו

מייחל להצלחתך ולשמחתך. הק' ישראל. שיהיה תמיד בשמחות.

דרך אגב, אם תסע לאומן, מעיקר הדין הם חייבים לתת לך עליה בראש השנה. לא שווה?...

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 2:35 pm
על ידי שליטא
ישראל הר כסף כתב:עכשיו עזוב הכל בצד.
קח עצה טובה מסתם אדם.
יש דברים שלא ענינם מותר או אסור, אלא כדאי או לא כדאי.
תשמע לי, זה לא כדאי. גם במחיר תיקון העולם.
למה. ככה. באמת חבל להרוס בידיים. תשאל את בעלי הנסיון. הם יסבירו לך.
את שמו ית' מוחים על המים בשביל לתקן הריסת עולם שכזו. אז גם אם בשבילך זה מחיית שמו בכל אופן תחשוב טוב על מה שנכתב כאן. זה לא בדיחה. זה עסק של חיים שהקב"ה משותף בו

מייחל להצלחתך ולשמחתך. הק' ישראל. שיהיה תמיד בשמחות.

דרך אגב, אם תסע לאומן, מעיקר הדין הם חייבים לתת לך עליה בראש השנה. לא שווה?...


שומע לעצה חכם..
מראש כתבתי שמה שמענין אותי זו דעת התורה בענין על אף שאני מסכים איתך (ונראה לי שאפילו כתבתי על זה אשכול שרוב ככל הדברים הם ענין של השקפה ולא ענין של הלכה/דעת תורה ראה אשכול לגבי פוסקים..)

חוץ מזה שאני מסודר בענין כוון שאשתי לעתיד תמחל לי על כך בלב שלםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם

אני אומר זה את מתוך וודאות מכוון שאני מרגיש אותה באמת ואכמ"ל

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 2:41 pm
על ידי דראל
שליטא כתב:
דראל כתב:בלא להתייחס לסוגית נסיעה לאומן וכו', אם הוא משמח את אשתו בכך שנוסע לר"ה לאומן (ותהיה הסיבה אשר תהיה), מקיים בכך 'ושימח את אשתו אשר לקח'.


כן אבל אני דיברתי באופן שהיא לא שמחה מזה... (אני מתחתן עם חרדלניקית ולא עם ברסלבית, היא הסכימה שאני אטוס לאומן בראש השנה אבל לא בשבע ברכות.. הספק שלי הוא בשבע ברכות..


אז לא נראה לי שיש היתר.

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 2:48 pm
על ידי יאיר.
בקיצור שליט"א...פה לא תמצא תשובה לשאלתך.
אני במקומך הייתי פונה לרבותיי...

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 3:23 pm
על ידי מיוחס
ישנם שאלות שנכנסו למחווזותינו מהדלת האחורית או שבכלל כשיצאנו לרחוב פתאום התחלנו להתעסק בהם כאילו ויש להם משקל של דעת שכל או משהו כזה
יאמר רורות אומן זה לא ענין לאנשים נבונים שקבלו את תורתם בישיבות המושג הזה
הוא הבטיח שיוציא מגהינום מה זה הוקוס פוקוס
מי היה מימות עולם שהבטיח ודיבר כדברים האלו משה רבינו יהושע וכן הלאה
ולכן המואס באשתו בשבע ברכות שילך לטיפול מקצועי ואמיתי ושידע מה זה ודבק באשתו ואין צריך להאריך עצם הנידון במחוז כזה מקומם כל בר דעת

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 3:50 pm
על ידי חוקר
אם אינך יכול לתקן את העולם, לפחות תקן את עצמך
אם מנהלי הפורום לא משתכנעים למחוק את האשכול המיותר לפחות אמחק את תגובותי

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

פורסם: א' יולי 24, 2011 3:58 pm
על ידי מיוחס
יאיר. כתב:בקיצור שליט"א...פה לא תמצא תשובה לשאלתך.
אני במקומך הייתי פונה לרבותיי...

רבו מת בשביל זה הוא נוסע לשאול אם מותר ליסוע