לענין עמוני, אמרו שבא סנחריב/נבוכדרצר ובלבל את האומות.
לענין מצרי, יש מקורות חלוקים. ברייתא סתמית ביבמות ע"ו ותוספתא בידים פ"ב, שגר מצרי אסור, ובתוספתא בידים, ששבו למקומם.
אבל בתוספתא קידושין, מר' עקיבא, שגם מצרי מותר לפי שנתבלבלו.
להלכה נחלקו ראשונים, הרא"ש ודעימיה אוסרים, הרמב"ם ודעמיה מתירים. שו"ע אהע"ז סי' ד.
נו"כ ציינו לכל שיטה את מקורה.
====
למיעוט ידיעתי, כיום אין חולק שבני ארץ מצרים כהיום הזה, אינם צאצאים של המצרים הקדמונים. האם הפוסקים הביאו ידיעה זו בחשבון? ואולי אני טועה בהנחה זו?