עמוד 1 מתוך 1

קריאת העולה עם הבעל קורא

פורסם: ב' יוני 07, 2021 9:24 pm
על ידי פולסברג
הנה נפסק להלכה שהעולה צריך לקרוא הפסוקים ביחד עם הבעל קורא שלא תהא ברכתו לבטלה [והטעם למה לא מועיל שומע כעונה - עי' ביאוה''ל]. אך יל''ע, האם צריך לקרות הכל, או די בג' פסוקים?

וגופא דעובדא הכי הוה: יש בעל קורא שנוהג במהירות, וכשעלה פלוני גחין ולחיש להב''ק שעליו לקרוא במתון בעלייה זו, בגלל שאין ביכולתו לקרוא במהירות כזו. טען לו הקורא, הניחא בג' פסוקים הראשונים, אבל אח''כ אני בשלי ואתה תשתוק.

האם יש ממש בדבריו?

Re: קריאת העולה עם הבעל קורא

פורסם: ב' יוני 07, 2021 9:30 pm
על ידי כדכד
גופא דמנהג העולם שקוראים הכל
אני גם בעל קורא שקורא מהר
ואני רגיל שהרבה פעמים עולים לתורה כאלה שקוראים לאט יותר ואני ממתין להם.
למעשה, לא ברור כלל החילוק בין ג' פסוקים ראשונים לכל השאר כי נכון שהיה אפשר לקרוא לעולה הזה רק ג' פסוקים אבל סוף סוף העלו אותו לכל הפסוקים והוא מברך על כולם
אז אם ינהג כדעה שהעולה שותק שישתוק בהכל ואם הוא נוהג שהעולה קורא הוא צריך לקרוא הכל

Re: קריאת העולה עם הבעל קורא

פורסם: ב' יוני 07, 2021 9:32 pm
על ידי מה שנכון נכון
מצד שלא תהיה ברכת העולה לבטלה מהני, אך תהיה בעיה שחלק מהפסוקים נקראו בלא שחלה עליהם ברכה. [עי' באחרונים קלז, ג; קמ, א]. ונ"מ שאם אין לעולה מה לעשות אי"ז באחריותו.

Re: קריאת העולה עם הבעל קורא

פורסם: ב' יוני 07, 2021 10:30 pm
על ידי בברכה המשולשת
למיטב זכרוני, באחד מספריו של הגר"צ שכטר שליט"א על רבו הגריד"ס מבוסטון זצ"ל הוא מביא שבזקנותו, כשהייתה קשה עליו הקריאה, קרא רק 3 פסוקים, שזה החלות הקצרה ביותר של עלייה.

Re: קריאת העולה עם הבעל קורא

פורסם: ג' יוני 08, 2021 7:23 am
על ידי פולסברג
בברכה המשולשת כתב:למיטב זכרוני, באחד מספריו של הגר"צ שכטר שליט"א על רבו הגריד"ס מבוסטון זצ"ל הוא מביא שבזקנותו, כשהייתה קשה עליו הקריאה, קרא רק 3 פסוקים, שזה החלות הקצרה ביותר של עלייה.


מעניין לעניין - כמדו' שגם סיפר הנ''ל שהיה קורא בקול יחד עם הבעל קורא, וכן ראיתי [-שמעתי] אצל חלק מראשי הישיבות. וזה מכביד מאוד על הבעל קורא...

Re: קריאת העולה עם הבעל קורא

פורסם: ג' יוני 08, 2021 5:40 pm
על ידי כדכד
יש כאלה שקוראים בקול ויש כאלה שקוראים בלחש
זה לא מתחלק לראשי ישיבות ולשאינם כאלה אלא שיש כאלה שקוראים בקול
יש בעלי קריאה שזה מפריע להם יש יותר יש פחות ויש בכלל לא
אולי אלה שמפריע להםהעירו לאלה שמפריעים להם ורק לראשי ישיבות לא יה נעיםלהם להעיר ולכן רק ראשי הישיבות המשיכו במנהג זה...