סוכה נא. ולא הייתה חצר בירושלים שאינה מאירה מאור בית השואבה.
פרש"י: לפי שהמנורות גבוהין חמשים אמה והר הבית גבוה והאורה זורחת בכל העיר וכותל מזרחי שהוא לסוף עזרת נשים היה נמוך כדאמרינן בסדר יומא (דף טז.) והמנורות עולין למעלה הימנה:
וק"ל מה יעזור שהכותל המזרחי נמוך והלא הוא פונה להר הזיתים ולא לירושלים? ( ואי אפשר לומר שאולי הייתה תקופה שגם הר הזיתים היה חלק מירושלים שהרי שם שרפו את הפרה)
ומפני מה לא פירש כרבינו עובדיה שהמנורות היו יותר גבוהות מהחומה?