תיקו כתב:היכן נדפסה תוספתא לתרגום זו?
אולי בספרו של רימון כשר, תוספתות לתרגום.תיקו כתב:היכן נדפסה תוספתא לתרגום זו?
היא שיחתי כתב:דלילה התגיירה, הלא כן?
היא שיחתי כתב:דלילה התגיירה, הלא כן?
ערפה לא התגיירה!
אז מה הפשט?
וכעת ראיתי הגמ' סוטה י שציינו
אך מה הפשט בגמ'?
מיללער כתב:היא שיחתי כתב:דלילה התגיירה, הלא כן?
אשתו הראשונה של שמשון התגיירה - אבל דלילה לא התגיירה
עתניאל בן קנז כתב:מיללער כתב:היא שיחתי כתב:דלילה התגיירה, הלא כן?
אשתו הראשונה של שמשון התגיירה - אבל דלילה לא התגיירה
רמב"ם הלכות איסורי ביאה פרק יג
הלכה יד
אל יעלה על דעתך ששמשון המושיע את ישראל או שלמה מלך ישראל שנקרא ידיד יי' נשאו נשים נכריות בגיותן...
עתניאל בן קנז כתב:מיללער כתב:היא שיחתי כתב:דלילה התגיירה, הלא כן?
אשתו הראשונה של שמשון התגיירה - אבל דלילה לא התגיירה
רמב"ם הלכות איסורי ביאה פרק יג
הלכה יד
אל יעלה על דעתך ששמשון המושיע את ישראל או שלמה מלך ישראל שנקרא ידיד יי' נשאו נשים נכריות בגיותן...
כדכד כתב:עתניאל בן קנז כתב:
רמב"ם הלכות איסורי ביאה פרק יג
הלכה יד
אל יעלה על דעתך ששמשון המושיע את ישראל או שלמה מלך ישראל שנקרא ידיד יי' נשאו נשים נכריות בגיותן...
את דלילה שמשון לא נשא ורק את הראשונה הוא נשא ולכן מדברי הרמב"ם אין ראיה
מיללער כתב:אכן, הרלב"ג כותב בשופטים טז שגם דלילה נתגיירה אולם המלבי"ם שם הביא ראיה מהירושלמי שרק אשתו הראשונה מפלשתים נתגיירה אבל דלילה נשארה בגויתה
(ועי' בספר ברכה המשולשת למהרצ"ה מדינוב על משניות נזיר, למה נקטה המשנה 'כבעל דלילה')
לבי במערב כתב:https://din.org.il/2012/05/29/%D7%94%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%A8-%D7%A9%D7%92%D7%9C%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%99%D7%94-%D7%91%D7%A0%D7%95-%D7%A9%D7%9C-%D7%A9%D7%9E%D7%A9%D7%95%D7%9F-%D7%94%D7%92%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8/
לבי במערב כתב:מדברי הגריח"ס בנדו"ז:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 112 אורחים