אם נימא שיש איסור מיוחד לחרף ולבזות כהן (בייחוד בעקבות מה שראיתי בשם הריב"ש בס' צ"ד שמחרף כהן ראוי לעונש גדול יותר מחירוף אדם רגיל),
נסתפקתי:
ישראל שהתקוטט עם כהן בימינו עד שחירפו וביזהו, ובמה חירפו?
אמר לו הישראל לכהן: הרי בכלל אינך כהן בוודאי אלא רק ספק כהן (ואותו ישראל בוודאי צודק בימינו אנו)
מה הדין:
מצד אחד, הרי על הצד שהוא כהן, הרי הישראל ביזה כהן, שאמר לו שיש צד שאינו כהן.
מצד שני, הרי באמת אין הכהן - כהן בוודאי אלא רק ספק, וזה בדיוק מה שאמר לו הישראל, שאם הינך כהן, הלא אמרתי שאתה כהן, ואם אינך כהן, הלא אינך כהן.