כידוע לכתחילה צריך לצורך הבדלה לברך על נר שהוא אבוקה.
המ"ב כותב (בסימן רצד) שאם יש נר שעשוי מקשה אחת וממנו יוצאים שתי פתילות אין לזה דין אבוקה, והדבר תמוה שכיום רבים וכן שלמים מבדילים על נרות שכאלו ואינם יודעים שאין לזה דין אבוקה.
והתמיהה הגדולה ביותר היא על נרות הבדלה הנמכרים בחנויות עם כשרות בד"ץ העדה"ח, ואין ברור כלל וכלל למה צריך כשרות על נרות שבעבר היו מדליקים בנרות חלב (בציר"י)! אבל אם כבר הם נותנים הכשר יש להם חובה מינמלית לבדוק שמדובר על נר אבוקה, ותמוה שמוכרים את המוצר כך.
ניסיתי לחפש בפוסקי זמנינו ולא מצאתי שחולקים על המ"ב והדבר צ"ע.