מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

בילוי חברים בימי אבלות

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
הצעיר באלפי
הודעות: 983
הצטרף: ו' יוני 24, 2016 7:35 am

בילוי חברים בימי אבלות

הודעהעל ידי הצעיר באלפי » ד' אפריל 07, 2021 12:42 am

אחד שהוא בשנת אבלותו של אביו, ודרכו לצאת לאכול במסעדה ולבלות (בלשון יידוש: פארברענגען) עם חברים מפעם לפעם.
האם זה מותר בשנת האבל או לא ?
(כמובן שאשאלה אינו מפורש בספרי הפוסקים, כי הציור לא היה בשנים קדמוניות)

א מבקש
הודעות: 328
הצטרף: ב' אפריל 05, 2021 8:50 pm

Re: בילוי חברים בימי אבלות

הודעהעל ידי א מבקש » ד' אפריל 07, 2021 12:46 am

עיין יו"ד שצא סעיף ב ובנו"כ שם.

הצעיר באלפי
הודעות: 983
הצטרף: ו' יוני 24, 2016 7:35 am

Re: בילוי חברים בימי אבלות

הודעהעל ידי הצעיר באלפי » ד' אפריל 07, 2021 6:16 am

זה גופא חלק מהשאלה. האם לאכול ארוחת ערב נקרא ’’סעודה’’ ? כפי שהיו רגילים בימים ההם.
וגם להצד שכן, האם נאסר גם הישיבה אתם ? כלומר האם יכול ללכת לשם מבלי לאכול ?

א מבקש
הודעות: 328
הצטרף: ב' אפריל 05, 2021 8:50 pm

Re: בילוי חברים בימי אבלות

הודעהעל ידי א מבקש » ד' אפריל 07, 2021 6:23 am

הצעיר באלפי כתב:זה גופא חלק מהשאלה. האם לאכול ארוחת ערב נקרא ’’סעודה’’ ? כפי שהיו רגילים בימים ההם.
וגם להצד שכן, האם נאסר גם הישיבה אתם ? כלומר האם יכול ללכת לשם מבלי לאכול ?

לשון השו"ע שם "ומיהו שמחת מריעות שהיה חייב לפרוע אותה מיד מותר לעשותה מיד אחר שבעה אבל אם אינו חייב לפרעה אסור ליכנס לה עד ל' ועל אביו ועל אמו אע"פ שחייב לפרעה אסור [עד] לאחר י"ב חדש"
וכתב הש"ך סק"א "שעושים ריעים זה עם זה שאוכלים ושותים זה עם זה היום וחוזרים ואוכלים עם זה למחר"
הלשון הוא שמחת מריעות ולא סעות מריעות, ולשון הש"ך הוא שאוכלים זה עם זה [ואם היה בזה"ז כנראה היה מוסיף פאברענגען בלע"ז] אז מה השאלה גופא?


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 280 אורחים