עמוד 1 מתוך 1
לשם ייחוד פרשת זכור-הרש"ש
פורסם: ד' פברואר 17, 2021 2:41 pm
על ידי איתן נוי
אשמח לקבל את המקורות המצויינים כאן מהרש"ש
והאם יש מקור ללשם ייחוד ברבינו האר"י?
Re: לשם ייחוד פרשת זכור-הרש"ש
פורסם: ה' פברואר 18, 2021 10:29 am
על ידי מגדל
איתן נוי כתב:אשמח לקבל את המקורות המצויינים כאן מהרש"ש
והאם יש מקור ללשם ייחוד ברבינו האר"י?
זה אותנטי? הסגנון נראה פחות כמו הרש"ש ויותר כמו חמדת ימים.
Re: לשם ייחוד פרשת זכור-הרש"ש
פורסם: ה' פברואר 18, 2021 10:49 am
על ידי במסתרים
באוצר מצאתי לפום ריהטא רק בכף החיים שכן מנהג מקובלי בית א-ל יכב"ץ
Re: לשם ייחוד פרשת זכור-הרש"ש
פורסם: ה' פברואר 18, 2021 2:53 pm
על ידי איתן נוי
במסתרים כתב:באוצר מצאתי לפום ריהטא רק בכף החיים שכן מנהג מקובלי בית א-ל יכב"ץ
נכון. אך באמת מקורו ברש"ש.
כה"ח סופר קצת שינה מהנוסח.
כן הביא חמדת ימים. מיד אעלה לכאן המקורות.
Re: לשם ייחוד פרשת זכור-הרש"ש
פורסם: ה' פברואר 18, 2021 2:59 pm
על ידי מגדל
איתן נוי כתב:במסתרים כתב:באוצר מצאתי לפום ריהטא רק בכף החיים שכן מנהג מקובלי בית א-ל יכב"ץ
נכון. אך באמת מקורו ברש"ש.
כה"ח סופר קצת שינה מהנוסח.
כן הביא חמדת ימים. מיד אעלה לכאן המקורות.
נו, נבואה ניתנה לשוטים, זה אכן כתוב בחמדת ימים (ב' ח"ב פ"א).
לפי מה שכתוב בויקיפדיה, כשנדפס ספר חמדת ימים לראשונה לרש"ש טרם מלאו י"ג שנה.
Re: לשם ייחוד פרשת זכור-הרש"ש
פורסם: ה' פברואר 18, 2021 3:01 pm
על ידי איתן נוי
מגדל כתב:איתן נוי כתב:במסתרים כתב:באוצר מצאתי לפום ריהטא רק בכף החיים שכן מנהג מקובלי בית א-ל יכב"ץ
נכון. אך באמת מקורו ברש"ש.
כה"ח סופר קצת שינה מהנוסח.
כן הביא חמדת ימים. מיד אעלה לכאן המקורות.
זה מובא בחמדת ימים? א"כ כיצד נכתב ע"י הרש"ש?
ע"פ הכתוב בויקיפדיה כשנכתב חמדת ימים הרש"ש טרם חגג בר מצווה.
טרם כל האשכול הזה יגלוש לנושאים שונים עצור רגע נסביר ונביא מקורות.
Re: לשם ייחוד פרשת זכור-הרש"ש
פורסם: ה' פברואר 18, 2021 3:05 pm
על ידי איתן נוי
איתן נוי כתב:במסתרים כתב:באוצר מצאתי לפום ריהטא רק בכף החיים שכן מנהג מקובלי בית א-ל יכב"ץ
נכון. אך באמת מקורו ברש"ש.
כה"ח סופר קצת שינה מהנוסח.
כן הביא חמדת ימים. מיד אעלה לכאן המקורות.
Re: לשם ייחוד פרשת זכור-הרש"ש
פורסם: ה' פברואר 18, 2021 3:07 pm
על ידי איתן נוי
איתן נוי כתב:אשמח לקבל את המקורות המצויינים כאן מהרש"ש
והאם יש מקור ללשם ייחוד ברבינו האר"י?
לזיכוי הרבים נעלה לכאן באותו ענין 'ביאור פרשת זכור'.
לצאת יד"ח הפוסקים שצריך להבין את ביאור המילים ואם לאו לא יצא...
מומלץ לעבור על זה לפני השבת או בליל שבת ויביא תועלת מרובה לשומע ויזכה למחיית עמלק מהודרת.
Re: לשם ייחוד פרשת זכור-הרש"ש
פורסם: ה' פברואר 18, 2021 3:16 pm
על ידי מגדל
איתן נוי כתב:נכון. אך באמת מקורו ברש"ש.
כן הביא חמדת ימים.
בדיוק, רק הפוך; אם בכלל.
Re: לשם ייחוד פרשת זכור-הרש"ש
פורסם: ה' פברואר 18, 2021 3:56 pm
על ידי איתן נוי
מגדל כתב:איתן נוי כתב:נכון. אך באמת מקורו ברש"ש.
כן הביא חמדת ימים.
בדיוק, רק הפוך; אם בכלל.
לא הבנתי למה אתה מתכוין, מה הפוך
ומה זה אם בכלל?
Re: לשם ייחוד פרשת זכור-הרש"ש
פורסם: ה' פברואר 18, 2021 4:04 pm
על ידי מגדל
איתן נוי כתב:מגדל כתב:איתן נוי כתב:נכון. אך באמת מקורו ברש"ש.
כן הביא חמדת ימים.
בדיוק, רק הפוך; אם בכלל.
לא הבנתי למה אתה מתכוין, מה הפוך
ומה זה אם בכלל?
ביקשת מקור לתפילה הזו מהרש"ש.
שיערתי ע"פ נוסחה(מפיק) שלא מתחת ידו יצאה, אלא מחמדת ימים.
אכן כך היה.
הוספת וכתבת כי זו תפילה של הרש"ש שהובאה בכף החיים, ושכן כתב בחמדת ימים.
עניתי שלא, זו תפילה של חמדת ימים שהובאה ברש"ש. הוספתי אם בכלל, בגלל שבפרטים כאלו קשה לדעת מה אכן היה בסידור הרש"ש המקורי, ובמקרה הספציפי הזה סביר שלא הרש"ש - שלא כיבד שום מקור זולת כתבי האר"י המוסמכים - יביא תפילה שכזו.
לאור אי ההבנה בדקתי שוב את נוסח הודעתך הראשונה. אני מבין שיתכן שבכלל ביקשת שמישהו יעלה לך צילום מסידור היר"א; אם אכן לכך הייתה כוונתך, ישנו אשכול ייעודי לבקשות מעין אלו, "נא שגבם מאוצר". הניסוח של ההודעה והמקום בו בחרת להעלות אותה, יצר את הרושם שרצונך להתחקות אחר מקורה של תפילה זו.
כל טוב.
Re: לשם ייחוד פרשת זכור-הרש"ש
פורסם: ה' פברואר 18, 2021 4:05 pm
על ידי מגדל
למותר לומר שאין מקור לתפילה זו בכתבי האר"י האמיתיים.
Re: לשם ייחוד פרשת זכור-הרש"ש
פורסם: ה' פברואר 18, 2021 4:07 pm
על ידי איתן נוי
מגדל כתב:למותר לומר שאין מקור לתפילה זו בכתבי האר"י האמיתיים.
כבודו יפתח המסמך שצירפתי ויעיין בהערות ויראה הכל ברור בס"ד.
Re: לשם ייחוד פרשת זכור-הרש"ש
פורסם: ה' פברואר 18, 2021 4:11 pm
על ידי מגדל
פתחתי שוב את כל המסמכים, ואינני רואה מאומה.
כבר העירו כאן כמה פעמים על הצורך לכתוב ברור.
שבתי ועיינתי בהודעותיך בפעם השלישית, ועתה אני סבור שלא רצית לדעת את מקור התפילה, ולא חפצת שיעלו לך צילום מסידור היר"א, כל רצונך היה לזכות (את הרבים) בעלון עם פירוש פרשת זכור.
ועל כן, נמנתי וגמרתי שלא לעיין באשכול זה ברביעית.
כל טוב, סלה.
Re: לשם ייחוד פרשת זכור-הרש"ש
פורסם: ה' פברואר 18, 2021 10:16 pm
על ידי איתן נוי
מגדל כתב:פתחתי שוב את כל המסמכים, ואינני רואה מאומה.
כבר העירו כאן כמה פעמים על הצורך לכתוב ברור.
שבתי ועיינתי בהודעותיך בפעם השלישית, ועתה אני סבור שלא רצית לדעת את מקור התפילה, ולא חפצת שיעלו לך צילום מסידור היר"א, כל רצונך היה לזכות (את הרבים) בעלון עם פירוש פרשת זכור.
ועל כן, נמנתי וגמרתי שלא לעיין באשכול זה ברביעית.
כל טוב, סלה.
ברוך תהיה. התפעלתי מהסדר שלך ושימת הלב לכל פרט.
תגדיל ותאדיר.