גדר מצות קריאת שמע
פורסם: ד' פברואר 03, 2021 5:46 pm
הרבה זמן נתקשיתי בגדר המצוה
מצד אחד במשנה ובגמ' משמע שיש נידון האם הכונה מעכבת או לא, וכן שנשים וקטנים פטורים משמע שהמצוה היא הקריאה בלבד
ומצד שני בראשונים משמע שכתוב בפסוק ראשון את אחד מעיקרי האמונה שהוא יחוד ה' כמ"ש הרמב"ם בסה"מ מ"ב
וזה כונת חכמים קבלת עול מלכות שמים.
ושאלתי:
האם רק נאמר בפסוק זה מצות יחוד ה' אבל לא זו מטרת המצוה של הקריאה, או שמצות הקריאה גופא זה מצות יחוד ה'
ואם הוי מצות יחוד איך נפטרו נשים מזה הרי זה מעיקרי האמונה.
ועוד האם מי שלא קרא יום אחד שמע האם כופר בהנ"ל?
מצד אחד במשנה ובגמ' משמע שיש נידון האם הכונה מעכבת או לא, וכן שנשים וקטנים פטורים משמע שהמצוה היא הקריאה בלבד
ומצד שני בראשונים משמע שכתוב בפסוק ראשון את אחד מעיקרי האמונה שהוא יחוד ה' כמ"ש הרמב"ם בסה"מ מ"ב
וזה כונת חכמים קבלת עול מלכות שמים.
ושאלתי:
האם רק נאמר בפסוק זה מצות יחוד ה' אבל לא זו מטרת המצוה של הקריאה, או שמצות הקריאה גופא זה מצות יחוד ה'
ואם הוי מצות יחוד איך נפטרו נשים מזה הרי זה מעיקרי האמונה.
ועוד האם מי שלא קרא יום אחד שמע האם כופר בהנ"ל?