ידוע דין מליח כרותח בבשר ובדגים (יו"ד קה) ואף בגבינה (סי' צא), שאלתי היא האם יש דין מליח כרותח בשאר דברים כגון בפירות, ירקות ביצים וכו', הדברים סתומים ולא נתבארו בשום מקום (עד כמה שמצאתי וכבר דיברתי על כך עם ראש כולל).
לשואלים למה לא?
מבואר בגמ' שדין מליח כרותח נובע מהטמאים לאבור צירן ורוטבן משמע דאם הציר היה מותר לא היה איסור במליחה, ומשמע שלא רק טעם נפלט אלא ממשות ציר, וכן מבואר (ברא"ה ובש"ך (ע)) שמליחת דגים טמאים אסורה רק מדרבנן משום שציר דגים טמאים אסור מדרבנן, משמע שאין האיסור משום טעם ודו"ק כי קצרתי. (וע"ע בחוו"ד סי' צא שהקשה איך יש דין מליח כרותח בגבינה הרי אין דין שהיוצא מן הגבינה חלבי, וע"כ הכריח דמיירי שיצא גם שומן).
אשמח מאוד למקורות או ראיות לדין פשוט זה שסתמו בו הרבה.