עמוד 1 מתוך 1

מצוות מילה, "חיובית" או ''שלילית"?

פורסם: ה' דצמבר 03, 2020 7:57 pm
על ידי פרנקל תאומים
ראיתי באיזהו מקומן שהרמב''ן מבאר שמצוות מילה היא עצם הברית, שהינה ברית בינינו ובין ה'.
ואילו הרמב''ם במורה מבאר שהמצווה היא בעצם שלילית, להחליש את כח התאווה. כלומר המצווה היא שלא תהיה לו ערלה.

האיכא למאן שיכול לתת לי את המ''מ המדוייק שלהם?

Re: מצוות מילה, "חיובית" או ''שלילית"?

פורסם: ה' דצמבר 03, 2020 8:14 pm
על ידי עליך עיננו
הרמב"ם מו"נ פ"ג
הרמב"ן פ' לך לך פ"יז פסוק ט

Re: מצוות מילה, "חיובית" או ''שלילית"?

פורסם: ה' דצמבר 03, 2020 9:28 pm
על ידי סגי נהור
להעיר מחקירת האחרונים אם המצוה היא העדר הערלה או היות האדם נימול (או אפשרות שלישית - עצם פעולת המילה).

Re: מצוות מילה, "חיובית" או ''שלילית"?

פורסם: ה' דצמבר 03, 2020 11:10 pm
על ידי פרנקל תאומים
עליך עיננו כתב:הרמב"ם מו"נ ח"ג פ"מט
הרמב"ן פ' לך לך פ"יז פסוק ט

יש''כ.
(אמנם אחר העיון שם נראה שא''א להוציא מדבריהם הגדרה חותכת עם נפק''מ).



שאלה נוספת:
היכן הם דברי הגר''א (כמדומה) שאאע''ה המתין מלמול עצמו עד גיל צ''ט, כדי להיות בכלל ''גדול המצווה ועושה''?

Re: מצוות מילה, "חיובית" או ''שלילית"?

פורסם: ה' דצמבר 03, 2020 11:13 pm
על ידי פרנקל תאומים
סגי נהור כתב:להעיר מחקירת האחרונים אם המצוה היא העדר הערלה או היות האדם נימול (או אפשרות שלישית - עצם פעולת המילה).

איזהו מקומן?

Re: מצוות מילה, "חיובית" או ''שלילית"?

פורסם: ה' דצמבר 03, 2020 11:32 pm
על ידי יתר10
פרנקל תאומים כתב:


שאלה נוספת:
היכן הם דברי הגר''א (כמדומה) שאאע''ה המתין מלמול עצמו עד גיל צ''ט, כדי להיות בכלל ''גדול המצווה ועושה''?

כאן בשם השל"ה, וכ"כ גם הרא"מ בפרשת לך לך

Re: מצוות מילה, "חיובית" או ''שלילית"?

פורסם: ו' דצמבר 04, 2020 12:27 am
על ידי עזריאל ברגר
פרנקל תאומים כתב:
סגי נהור כתב:להעיר מחקירת האחרונים אם המצוה היא העדר הערלה או היות האדם נימול (או אפשרות שלישית - עצם פעולת המילה).

איזהו מקומן?

למיטב זכרוני, בצפנת פענח נוקט דכולהו איתנייהו בה, ולכל אחד יש ראיה מהלכות מילה.

Re: מצוות מילה, "חיובית" או ''שלילית"?

פורסם: ו' דצמבר 04, 2020 12:37 am
על ידי סגי נהור
עזריאל ברגר כתב:
פרנקל תאומים כתב:
סגי נהור כתב:להעיר מחקירת האחרונים אם המצוה היא העדר הערלה או היות האדם נימול (או אפשרות שלישית - עצם פעולת המילה).

איזהו מקומן?

למיטב זכרוני, בצפנת פענח נוקט דכולהו איתנייהו בה, ולכל אחד יש ראיה מהלכות מילה.

אמת, ומקומו בשו"ת ורשא סי' קנב (ועוד).