הלכה רווחת בספרי חכמי זמננו וכן הוא מנהג העם שאסור להנמיך חום של גופי חימום חשמליים [כיריים/פלטה וכיו"ב], גם באופן שיישרף תבשילו ואין לו אש אחרת לבשל עליה.
ואנוכי בער ולא אדע מה האיסור, ואף לא מצאתי מי שיפרש את ההלכה [הספרים שראיתי: שש"כ, הלכות יו"ט להגאון ר' אפרים משה ליברמן, הלכות בחג בחג הגרמ"מ קארפ].
מצד אופן המלאכה אם חשיב מלאכת אוכל נפש, הלא נפסק בסי' תקיד ס"א שכל שאין לו אש אחרת לבשל עליה שרי לכבות את האש.
ואם מצד מלאכת סותר בחשמל, הלא כתב המג"א תקא סק"ו לענין הסקה בכלים שלמים, שבאופן שמלאכת הבערה הותרה משום אוכל נפש אף מלאכת סותר הותרה.
אודה למי שיבהיר לי ענין זה.