הודעהעל ידי דרומי » א' נובמבר 15, 2020 8:45 am
ב'רשימות' הרבי מליובאוויטש, והן רשימות שרשם לעצמו בקיצור ונמצאו על שולחנו, בחוברת הראשונה שיצאה לאור, מתייחס לזה, וכאמור הדברים נכתבו כרשימות לעצמו ובקיצור וקשה לדעת עד כמה זה סופי ושלם.
הנקודה שהוא כותב, שחודש תשרי הוא תמיד מלא בשל חשיבותו, וכך גם חודש ניסן וסיון הם תמיד מלאים בגלל חשיבותם בחגים ומועדים.
אמנם באופן כללי קיים הבדל בין חדשי החורף וחדשי הקיץ, שחדשי הקיץ הם עבודה של 'צדיקים' וחדשי החורף הם עבודה של 'בעלי תשובה' (בהמשך לתשרי, זמן התשובה). והחידוש בבעל תשובה, בשונה מצדיק, הוא שיש בעבודתו עליות וירידות, פעם חסר ופעם מלא, וזה מתבטא בחדשים חשון וכסלו שהם פעמים כך ופעמים כך, רמז לעבודתו של בעל התשובה.
[מובן מלשונו שם שעיקר כוונתו היא להסביר בקשר לחודש כסלו - השלישי בחודשי החורף, שנחשב חודש חשוב בדומה לסיון - השלישי בחדשי הקיץ (ובפרט בחסידות חב"ד כידוע), למה סיון הוא תמיד מלא וכסלו לפעמים כך ולפעמים כך. ואגב גררא מזכיר גם את חשון].