עזריאל ברגר כתב:שמעתי מסבא שלי - הרב אברהם יהודה ליכט ע"ה - שמי שמוציא ספר ואינו מחזיר אותו למקומו "כאילו מוליכו לים המלח".
ואיני יודע ממי הוא קיבל את האימרה הזאת.
ואע"פ שאיננו יודעים אם שמע כן או אמר כן מעצמו עכ"פ נבאר האמרה.
במשנה נזיר פרק ד - משנה ד
הָאִשָּׁה שֶׁנָּדְרָה בְנָזִיר וְהִפְרִישָׁה אֶת בְּהֶמְתָּהּ וְאַחַר כָּךְ הֵפֵר לָהּ בַּעְלָהּ, אִם שֶׁלּוֹ הָיְתָה בְהֶמְתָּהּ, תֵּצֵא וְתִרְעֶה בָעֵדֶר {ז}. וְאִם שֶׁלָּהּ הָיְתָה בְהֶמְתָּהּ, הַחַטָּאת תָּמוּת {ט}, וְעוֹלָה תִּקְרַב עוֹלָה, וְהַשְּׁלָמִים יִקְרְבוּ שְׁלָמִים, וְנֶאֱכָלִין לְיוֹם אֶחָד, וְאֵינָן טְעוּנִין לָחֶם. הָיוּ לָהּ מָעוֹת סְתוּמִים, יִפְּלוּ לִנְדָבָה. מָעוֹת מְפֹרָשִׁים,
דְּמֵי חַטָּאת, יֵלְכוּ לְיַם הַמֶּלַח, לֹא נֶהֱנִים וְלֹא מוֹעֲלִים {יא} בָּהֶן. דְּמֵי עוֹלָה, יָבִיאוּ עוֹלָה, וּמוֹעֲלִים בָּהֶן. דְּמֵי שְׁלָמִים, יָבִיאוּ שְׁלָמִים {יב}, וְנֶאֱכָלִין לְיוֹם אֶחָד, וְאֵינָן טְעוּנִין לָחֶם:
(במשנה כתוב 'ילכו' הלשון 'מוליכו' נכתב בכמה ספרים בשם הרמב"ם ולא מצאתי בלשון זו בחיפוש).
וכוונת המשפט א"כ "כאילו מוליכו לים המלח" היא שכאילו גמר דינו שלא יהנו ממנו כי יבואו לחפש וכשלא ימצאו במקומו ילכו ולא ילמדו ויהנו מהספר.