מנהג עשו להם בתי מדרשות בירושלים. שביו"ט שני [בעיקר אסרו חג], ההיכלות הגדולים מפונים מהיושבים הקבועים, לטובת בני חו"ל.
היום זכיתי לקבל 'הערה' מבן חו"ל, על היותי מסתובב במקום עם תפילין לראשי. [יש עוד 'הערות' חוץ ממסיכות...].
פלטתי לו: הרי אני 'קבוע' כאן, ואתה אורח.
אח"כ נזכרתי, עת למדתי הלכות יו"ט שני, שיש מחלוקת אחרונים האם בארץ הקודש יש מקום לנהוג בכלל יו"ט שני.
[חכם צבי, שו"ע הרב]
הרי זה חלק ממנהג המקום כאן [כמו שלבן ארה"ק הנמצא בחו"ל], מה גם שבארץ הקדש גופא, יש כאן זילותא להתנהג כך בפרהסיא.
בזמנו אכן שמעתי בשם הרב אלישיב זצ"ל, שלא יאה לעשת מנין לבני חו"ל בפרהסיא.